Direktlänk till inlägg 23 juni 2011

F A C E B O O K ! ! !

Av Sofia - 23 juni 2011 19:06

Det som jag aldrig trodde skulle hända HAR hänt... Nu är jag blivit vän med min man! Ja, det kanske vid första tanken inte är så konstigt....vi är ju gifta. Men vi är vänner på Facebook och detta innebär ju att Ulf på något outgrundligt sätt är MED..... Igår "addade" mig. Chocken la sig inte på hela kvällen när jag sett hans vänförfrågan.. Det gick liksom inte in..... Kanske hade någon fejkat ett konto i hans namn...? Men vem skulle vilja göra det? Å det var ju faktiskt han som satt och log till vänster om mig i soffan som själv tagit steget in i vänskapens cyberworld. I den världen man inte "umgås på riktigt" ni vet... Ja, man har ju hört en del... Han sa tidigt på kvällen att han nog inte skulle bli så aktiv. Har hört den oxå förut, kan jag säga men giftet sprider sig snabbt. Snart är hans vänlistan lång, inlägg och kommentarer flödar. T.o.m Johanna tyckte nog pappan var lite cool igår ; )


Då är det bara chefen kvar nu då...blir nog en ännu svårare nöt att knäcka. Under kan ju som sagt var ske.... Nu ska jag inte utnämna mig själv som nån Facebooksjägare men jag tycker ju det är kul när mina vänner blir mina "vänner"!!


Sitter och provsmakar rom och jordgubbar och nu menar jag rom Havana Club och inget annat..... Skulle förklara drinken för en god vän på ICA nyss och jag tänkte sprit men hon tänkte rom som i fiskbarn... Det blir så ibland när jag ska förklara nåt - jag "tänker" hälften och säger hälften - inte konstigt att omgivningen inte alltid förstår.... ;) God och härlig sommardrink hur som helst!!!

I morron midsommarafton och dagens samtalsämne är vädret..... Klart vi vill ha sol och värme när vi äter vår sill och färskpotatis!! Skulle det regna - då får man gilla läget och man kan ha kul ändå!! Det där lät så väldigt klokt och snusförnuftigt..VILL HA SOOOOL!!!


Ha en fin kväll!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 29 mars 13:13

Igår invigde vi påsken med våra goda vänner Susanne och PA från Sandrydet. Vi tog med dem på promenad och vi besökte Torsa stenar och fortsatte på vår fina ås på andra sidan sjön. Ljuvligt ljummet väder med ett o annat stänk i luften. Vi pausade vid ...

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards