Direktlänk till inlägg 19 juli 2011

Packa ned o packa ihop

Av Sofia - 19 juli 2011 14:46

Sista dagen på Gotland. Underbart väder med strålande sol och milda vindar! Efter frukosten blev det några sköna och avkopplande timmar vid poolen. Gäller att passa på, nästa timme kan det regna! Vädret växlar snabbt här, det har vi lärt oss under denna semester! Eftermiddagen har ägnats åt nedplockning av förtält etc.För att sammanfatta dessa 13 dygn på kalksten är helhetsintrycket mer än mycket väl godkänt!! Jag förundras av öns natur, dessa "vita" grusvägar (hemma är de brunröda), av Visbys medeltida mystik... Hur levde de här förr? Mycket innanför murarna minner om tider för längesen och man kan nästan höra historierna viskas mellan husväggarna! Å jag hittade till slut "den mest fotograferade gatan", Fiskargränd!! Mamma har frågat ett par ggr om vi gått den o jag har nog tyckt att alla gator ser lika mysiga ut med stockrosor lr rosbuskar! Av en slump när vi cyklade in till stan igår på en tur, fick vi syn på den, en gränd, smalare än alla andra ÖVERSÅLLAD med rosor!!! Å jag hade inte kameran med mig!!!!! Ja, ja det kan möjligen eller troligen bli så, att vi återser denna ö. Det känns som vi bara nosat lite på Gotland, bara skrapat på ytan! Det var ju så vi hade bestämt - att ta det lite lugnt oxå, känna att det är semester! Personligen är det inte alltid förenat med lugn o ro att semestra ā la 6-pers-familj!! Det ÄR ett företag att få allt att fungera och att jämka alla viljor! Oftast går det jättebra men ibland slår åskan helt enkelt ned!! Jag är mäkta imponerad när jag igår såg en storfamilj på cykelsemester här på campingen! Tälta och sedan packa ihop allt å dra iväg på hojjarna med 3 barn i våras ålder... Medalj borde utdelas!!I morgon åker vi hem! Kl 11.00 går färjan tillbaka till O-hamn. Förtältet ligger ihopvikt o allt är förberett för avfärd! Lite hemlängtan = ja!! MEN oxå vemod att lämna hav o öppna vyer.... Jag jämför ju även lite omedvetet med Skrea o Falkenberg... Jag kan sakna den närliggande underbara stranden (utan sjögrös) på Skrea camping, de höga sanddynorna, promenadstråken ut till Glommen... Dock är det trevligt att se en helt annan del av Sverige!!!!Kul att ni läser - jag gillar att skriva o dela med mig och det blir ännu roligare när det läses!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards