Alla inlägg den 26 juli 2011

Av Sofia - 26 juli 2011 19:58

Veckan har vädermässigt börjat helt klart över förväntan. Hade nog siktet inställt på regn och ostadigt...så det skulle kännas lockande att städa förrådet (som inte blir av speciellt ofta) och lite andra sysslor som gärna sparas på...frågan är om det nånsin kan bli så dåligt väder?? Tvärtom så har solen visat sin bästa sida över Nässjö med omnejd och hyfsat varmt.


Efter frukosten tog jag med Elin, hennes kompis och David till Klappabadet utanför Malmbäck. En liten pärla och kanske en av de mysigaste badplatserna häromkring. Man åker ut i skogen ingenstans och det är inte helt självklart hur man hittar dit. Som tur var hade Elins kompis bott i Malmbäck i många år så det gick bra. Jag hade tydligen invaggat barnen i falsk förhoppning om hopptorn.. Tyvärr var tornet borta och informationen via SmT hade jag tydligen missat. De fina bryggorna låg kvar i varje fall och ungarna hade riktigt kul. Så mycket just "solande" blev det inte då några envisa moln låg framför det där eldklotet vi så gärna vill ska visa sig. Oerhört behaglig stund och jag läste Damernas Värld från pärm till pärm så jag vet exakt vilken outfit jag ska ha i höst för att vara "inne"....


Sen tog vi en fika...nej, vi tog inte, vi betalade men kanske ändå inte. Det känns helt otroligt för billigt att betala 70 kr för 4 underbart goda ostfrallor, 3 läsk och en kaffe!! Leif Tysell - du får ju öka upp priserna lite ;)) För billigt!!!!


Läste i tidningen idag att tjuvarna lusläser Facebook statusar för att slå till när hemmet är tomt. Min mor ogillar när jag bloggberättar att vi ska åka bort... Så till alla möjliga inbrottstjuvar bland mina 40--50 bloggläsare. Ingen idé att komma hit för vi ska ALDRIG mer åka bort, ALDRIG lämna hemmet mer.... Dessutom har vi larm och grannar som ALLTID är hemma!! Skämt å sido - jag VÄGRAR att låta bli att berätta om mitt liv på grund av det...


I morgon åker jag till Torset, middag hos mor och far. Har inte varit hemma sedan midsommar och längtar efter "min" plats i köket, längtar att titta ut på den gigantiskt stora och alltid välskötta trädgården, de fina lönnträden som skapar allé åt vägen fram till ladugården. Framförallt längtar jag efter mamma o pappa! Mor och jag ska sjunga i Vallsjö g:a kyrka på lördag kväll så det blir övning övning övning hela eftermiddagen! Om ni inte har nåt annat för er juli's sista lördagkväll så är ni varmt välkomna dit ;))


Nu ska jag njuta av Eric Saade på Allsång på Skansen så bye bye...


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards