Alla inlägg den 31 juli 2011

Av Sofia - 31 juli 2011 19:19

Elin! Ett av de finaste flicknamn jag vet (såklart ;) och idag är det namnsdag för vår flicka nr 2. Elin doftar lind och smakar smultron och klingar likt en dröm precis som Tommy Körberg sjunger i "Drömmen om Elin". Mormor spelade ofta den när Elin var liten. En gång när vi befann oss på Skansken vid tre-tiden repeterade just kvällens gäst Tommy Körberg sången inför stundande Allsång på Skansen. "Lyssna" sa Elin, "de sjunger om mig!!!"


Det är många som heter Elin och det har ibland legat i namntoppen!! Kanske för att det är så tidlöst, passar både gamla tanter, vuxna kvinnor, tonåringar och små tjejer! Elin är en svensk form av Helena vilket är ett grekiskt namn och betyder "lysande". Stämmer så bra in på vår dotter som fick namnet ganska oväntat och plöstligt efter födelsen. Vi hade inget självklart namn till barn nr 2 och eftersom barnens gammelfarmor Elin gick bort några dagar innan vår Elin föddes blev det med ens så självklart att hon skulle heta just Elin. Så svärfar fick ett barnbarn som heter exakt så som sin egen mamma gjorde!


Idag sista juli! Sista semesterdagen för mig!! Det känns okej! Det känns bra att "ta tag i jobbet igen". Jag har ju "råkat" titta i min mejlinbox nån gång sista veckan och ett är säkert. Jag lär inte vara sysslolös veckan som kommer.... Jag har haft tjänster där jag dagen före en jobbstart legat som en grå fläck under filten med ångestormen redo att hugga....och det är med stor tacksamhet o glädje jag har helt andra känslor inom mig nu. Att ha ett jobb som känns kul att gå tillbaka till!!


Ha en goooooo kväll!!!



Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards