Alla inlägg den 1 augusti 2011

Av Sofia - 1 augusti 2011 20:43

Lite märkligt kändes det ändå....att gå till jobbet idag med klarblå himmel, strålande sol och en temperatur som inbjöd till att skippa ytterplagg trots arla morgon (började kl. 07.00) Ja, ja man kan INTE alltid vara ledig - bara att intala sig! Å när man väl satt sig på stolen och öppnat inkorgen (den var inte att leka med ;) så var man igång. Igång med råge. Den gigantiska posthögen tog jag inte itu med förrän på eftermiddagen och det är ändå en rätt go känsla. Att vara arbetsmässigt attraktiv!! Det är ju många som vill ha grejer gjorda av just mig!! Så är det med våra roller i yrkeslivet...vissa arbeten står inte still. Vissa fabriker stänger några veckor för att nämna en motsats.


Det är ju trevligt att träffa kollegorna igen, prata semester, även om vi på vår avdelning inte var fulltaliga. Dagen flöt på bra och när jag nådde hemmet var jag rätt slut...i huvudet. För det är ju det som känns mest - att sitta så mycket still helt plöstsligt. Nog för att jag 88 ggr har farit från mitt kontor till kopieringsrummet men kroppen är ju van vid att studsa runt i hemmet eller vandra mellan förtält och servicebyggnad med disk etc. En go kvällspromenad i ett augustiljummet Nässjö gjorde denna dagen HELT okej och nu väntar faktiskt bara kudden. Vet inte ens om jag orkar ett kapitel i min bok...


Vill avsluta denna dagen med att GRATULERA min bror Pelle på födelsedagen! Å inte att förglömma hans namnsdag förstås - idag är det Per!!


Ha en fortsatt fin kväll! Natti!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards