Alla inlägg den 2 augusti 2011

Av Sofia - 2 augusti 2011 18:20

Ytterligare en het dag på jobbet.. Enda luftkonditioneringen på vår avdelning är morgonluft från öppet fönster. Förmiddagen är således ljuvlig. På eftermiddagen känns det som om hjärnan klibbar ihop. Ändå har det varit en bra dag! Hunnit med sånt som jag INTE trodde jag skulle hinna med. Av någon outgrundlig anledning  brukar det vara precis tvärtom ;)


Lunchhungern attackerade mig likt en kobra som vanligt....och stunden bestod sedan av räksallad från Konsum + nötter. Dessa älskade små pyllor - vad de har räddat mig många gånger. Jag tror/inbillar mig att det är nyttigt, nyttigt... Bra fett, anioxidanter, vitaminer etc. Man kan ju leva i den illusionen tills nån annan säger nåt annat... Hur som helst stillar en näve hungern på ett otroligt effektivt sätt. Vet dock inte om mandlarna med mjölkchoklad pudrade med kanel är nyttiga i för stora mängder och för ofta..... ;) Dock väldigt goda!!!


David har varit en sväng på Vårdcentralen oxå... Såklart ska han gå o stiga på en rostig spik några dagar innan höstens stora fotbolls-cup i helgen (Foppa-tofflor skyddar liksom inte så bra....). Foten var svullen och öm på morgonen och David kunde inte stiga ner..... Lyckades få en läkartid och eftersom en icke så förståndig mor hade monterat en tuss alsolsprit + plåster på såret såg läkaren inget.... Huden var liksom "vit och skrynklig" som hon uttryckte det... Nu ska vi avvakta....


Ha en go varm kväll!!!


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards