Direktlänk till inlägg 11 augusti 2011

Karlssons klister....

Av Sofia - 11 augusti 2011 20:15

Jo, det stämmer faktiskt - man kan limma nästan allt (det som inte går att laga med sivlertejp förstås ;) En skalle t.ex


Man hör det lite på rösten...direkt när Ulf ringer mig på jobbet och säger: "Det har gått bra, inget allvarligt men....." Så har Stella lekt lite häftigt igen, snubblat och slått huvudet i en Billy bokhyllekant. Den kanten är vass kan tilläggas och vårdcentralsbesök var ett faktum. Såret var djupt och fick limmas ihop. Behöver inte tillägga att det var mycket blod som färgade hennes ljusa hår och vita tröja i en helt annan kulör. Inget bad på några dagar men i övrigt fit for fight. Det var drygt ett år sen nu som hon trillade ner från hopptornsstegen i Nässjö simhall, fick hjärnskakning och åka ambulans till akuten i Eksjö. Det gick OXÅ bra tack o lov!!! Johanna följde med till sjukhuset idag och det värmer föräldrarhjärat hur måna syskonen KAN vara mot varandra. Synd att de inte kan plocka fram den egenskapen oftare...


Å nu ligger den där, på diskbänken...den där runda gröna plastgrejen som jag faktiskt trodde jag kunde klara mig utan.. Men icke - ett fruktfodral. Stella gillar inte banan så det fick bli ett till runda frukter i stället. Tror t.o.m jag kan trycka in en liten macka ihop med äpplet till höstens ute-dagar så succén är ju given. Vilket bra köp! Vill bara tillägga att det har gått bra förut oxå...men de var billiga på Ica Maxi och kan det leda till att Stella tycker det är roligare med frukten o äter mer så gör vi vinst ; )


Nu är det Ernst på TV... Vissa hatar, vissa älskar... Många roliga (även mindre roliga) idéer har han i varje fall!!


Go kväll!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards