Alla inlägg den 19 augusti 2011

Av Sofia - 19 augusti 2011 18:55

Näpp, det är INTE jag denna gången...som fått nytt jobb. Min anställning på Nässjö kommun överträffar förvisso tidsmässigt samtliga jobb sedan tiden på RH Stolen.....men nu gäller det min man!!!! Vi firade ju härom kvällen.. Han kommer fortfarande att tjäna företaget med logotype gult posthorn men han kommer tillbaka till Nässjö – dock inte inom brevbäringen. Produktionsledare på Nässjö postterminal, där han en gång började sin bana på Posten. Han vet hur det är att jobba kvällar och nätter men nu ska detta schema gå ihop med familjens redan kluriga pussel.


Fördelarna är många…slippa pendla bort 1,5 h per dag. Slippa vara orolig att farbror älg och fru rådjur ropar gomorron i gryningen. Mer vuxen närvaro dagtid när barnen kommer från skolan. Nackdelarna är väl då att lämna sin fina personal i Vaggeryd för han har trivts med dem...det har jag förstått... Sen vet vi ju att nattligt arbete sliter mer på kroppen. Konsten att kunna sova på dan och vila före man går till jobbet måste funka!


Vi får väl hoppas att barnen är snälla mot mor i huset när det ska läsas läxor, fixas med kvällsbestyren. Det blir helt klart en omställning för familjen. Huvudsaken är att det känns bra för min man och det gör det! Spännande utmaning som säkert blir hur bra som helst!


Fredagen har anlänt. Stella är tillbaka (sköööönt) men befinner sig nu på 6-årskalas med tema pyjamasparty och fredagsmys!! Själv ska jag snart sno ihop vår kvällsmåltid. Djungelkyckling - ja visst låter det gott!! Ett recept från en vän på Facebook. Tänk om man inte hade Facebook...jag bara undrar - vad skulle man göra då??

Ha en go kväll!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards