Alla inlägg den 23 augusti 2011

Av Sofia - 23 augusti 2011 20:27

Det är alltid fantastiskt roligt att få kommentarer och omdömen om min blogg. Att den är intressant och trevlig att läsa gläder och värmer. För det första älskar jag ju att skriva och vill nån läsa är det ju ändå bättre. Jag kan själv "fastna" i trevliga och roliga bloggar som ger uppiggande läsning vilket medför positiv energi.


Nu måste jag rekommendera en annan blogg jag helt nyligen fick upp ögonen för. mika99.bloggplatsen.se heter den och det är min fina kusin Mia, boende i Sollefteå som är författare av denna elektroniska dagbok/tankebok! Vi är ju självklart vänner på FB och hennes blogg poppade upp som "nyhet" igår via detta cyberfenomen. Hade inte en aning om att hon bloggade och jag slukade varenda inlägg på snabbt och lätt. Hon och hennes syster är såna där "jag-det-är-faktiskt-mina-kusiner" eftersom de då det begav sig var otroligt duktiga längdskidåkare. Många känner till dem och sportsliga kretsar är de välkända. Mias syster, Eva-Lena Frick, är numera ambassadör för Vätternrundan vilket jag tycker är otroligt häftigt!


Eftersom Mia är bosatt i Sollefteå med man o 3 töser korsas våra vägar inte speciellt ofta, tyvärr.... Jag hoppas redan på släktträffen nästa år såklart!! Att det är en kvinna med klös is och massor med driv vet jag men förstår ännu bättre när jag läser hennes rader. 10 000 järn i elden och jag fattar inte hur hon hinner.... Blir alltid väldigt impad av föräldrar som orkar och hinner engagera sig att t.ex vara ungdomsledare.


Hoppas du skriver mer Mia! Dina rader ger mig energi och djupa funderingar. Att  släktbanden finns där är förstås xtra kul!! Har redan lagt till din länk som favorit i listan!!


Annars idag.... Soooooolen skiner...spring i benen efter att hjärnan fått sin gympa på jobbet!! Underbara ljuvliga höstluft! Rensar verkligen hjärnan från alla bekymmer....ett tag....eller kanske man kan skriva "sorterar de bekymmer man har i små olika fack...." 


Ha en go kväll!!


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards