Alla inlägg den 18 september 2011

Av Sofia - 18 september 2011 15:29

Sommar igår - idag höst! Jag och Stella härdade ut en halvlek av Davids fotbollsmatch på Skogsvallen idag.    Cyklade hem och kunde konstatera att det behövs vantar REDAN. Segern gick till Nässjö med 6-1. Skönt! Inte många matcher kvar nu. Efter middagen blir det nu bandyträningspremiär för David i nya plåtburken....eller jag menar nya bandyhallen Sapa Arena. David har längtat att få ta på sig skridskorna igen. 


Tittar ut genom fönstret nu och det vräker ned regn som om himlen vore öppen. Då känns det XTRA bra att vi hittade en suveränt billig resa till Egypten i november. Får nästan nypa mig i armen och tänka "är det verkligen sant?". Barnen har pratat om drömt om att få göra om resan vi gjorde hösten 09. Särskilt kul för David som förra Hurghada-vistelsen låg mestadels på sjukhus. Blev nog bara 1 eller 2 baddagar för honom. Så ledigheterna för alla barnen är fixade och jag måste fixa mig ett nytt pass. Hösten blir så oändligt mycket lättare att uthärda med en kommande resa.  Det heter att  man inte blir lycklig av pengar men vissa saker gör i varje fall mig lycklig ÄVEN att det är hutlöst möe pengar. Tilläggas kan att just på höstlovet var exakt samma resa MER ÄN dubbelt så dyr. All inclusive en vecka, ett enormt pool-område och bra snorkling och allt förhoppningsvis utan magsjuka.  

        


Ulf åker till sin post kl. 17.00 för att jobba helnatt till kl. 06.00 Nu har vi haft en härligt social helg och nu väntar en jobbvecka igen. I morgon är skola/fritids stängt och alla barn är hemma. Hoppas de låter Ulf sova en stund när han kommer hem på morgonen.....


Ha en fin fortsatt söndag!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards