Direktlänk till inlägg 11 oktober 2011

Fritidsaktiviteter

Av Sofia - 11 oktober 2011 18:49

Fritidsaktiviter för barn och ungdomar – jag kan fundera ihjäl mig över vad som är lagom. För mycket och för lite…. I vissa familjer kan det funka att varje barn ha flera olika sporter och intressen. I vissa familjer funkar det inte alls. David har sin fotboll när gräset är grönt och sin bandy när isen är spolad. Det känns lagom även om det kommer att bli ett bry att få ihop det med vissa eftermiddagsskjutsningar även i år.


Elin har sin dans på Kulturskolan. Transporten dit fixar hon själv med cykel – för det mesta. Stella började spela fotboll i våras. Det var kul några ggr men sen var blommorna och leken utanför plan roligare.. Nu har hon varit på showdans på Vuxenskolan och det riktigt lyste i ögonen när hon kom hem därifrån. Det kanske är hennes grej.


Johanna har testat det mesta. Att rida var den aktivitet hon höll på med längst… Friidrotten varade knappt en säsong trots att vi verkligen ville att hon skulle fortsätta – hon hade talang (höjdhopp) men nada intresse. Alla är olika – hon trivs med att pyssla och fixa på rummet, spela SIMS, chatta med sina vänner och någon läxa då och då gör hon också ; )


Det finns killar som dubblerar bandy och ishockey. Nu är det inte aktuellt att David gör det men det skulle definitivt INTE funka i vår familj. Jo, man kan ju tälta uppe på Skogsvallen. Vi bor ändå nära men…ja…camping skulle underlätta. Grejen är att David är intresserad av att börja på gymnastik. Det är ju bra för killar att hålla på med gympa – smidighet, balans etc. Speciellt för en målvakt vilket är hans roll på planen. Ulf o David var o kollade igår…och David tyckte NATURLIGTVIS det såg jättekul ut. Orkar vi med det också? Orkar han med det. Det ska göras läxor och skjutsningen måste fixas. Jag vill inte sluta i en blöt fläck på golvet.


Mina föräldrar sa nej till att skjutsa när jag var liten. Eller de sa nog aldrig nej – jag frågade aldrig - det var inte aktuellt att börja med någon aktivitet förutom sjunga i kör (kyrkan var granne med mitt föräldrahem). Däremot drömde jag om jazzdans, gymnastik etc. Lärde mig mycket själv på gräsmattan. Lärde mig t.ex hjula själv, både jag och mina kompisar. Elin gick på gympa i flera år och blev aldrig lärda att hjula ordentligt (om jag nu ska vara riktigt kritisk o gnällig).


Nej, min mamma slutade inte heller som en blöt fläck utan hade (läs HAR) tid för mig så fort jag behövde (behöver) prata. Undra hur mina barn upplever mig?


Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Av Sofia - Lördag 13 april 22:23

Upp i ottan och for till Skillingaryd. Stella hade då redan åkt, till Brinell för att göra högskoleprovet. All lycka älskade unge. Distriktsstämma med Centerpartiet på Skillingehus och tacksam att jag fick åka med Ann-Cathrin och Leif Gunnar. Vi ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards