Alla inlägg den 23 november 2011

Av Sofia - 23 november 2011 17:42

I många år var en stor del av julafton för mig ”sång”. Julbön i Norra Sandsjö kyrka När jag var liten satt jag i bänken och lyssnade på min mamma som sjöng ett antal sånger och det blev verkligen en härlig start på denna speciella dag. När jag var ca 14—15 år fick jag förmånen att sjunga tillsammans med mor och detta gjorde vi under många år. Sista gången vi sjöng var 1998 och uppdraget upphörde - mina föräldrar flyttade från Sandsjö. Det berodde även på att jag då hade fått barn och även att jag saknat dessa stunder kändes det rätt skönt att inte behöva vara nervös hela julaftonsmorgon. Man kunde inte riktigt slappna av förrän det där var över.


Åren går och nu har vi åter fått det ärofyllda uppdraget. Fantastiskt roligt! Ser fram emot det sååå mycket och nu är det ”bara” eventuella onda halsar och förkylningar som kan spoliera planerna.


Att få sjunga Jul, jul strålande jul och Marias vaggsång ihop med mamma i stämmor är det härligaste och ”juligaste” man kan göra och förhoppningsvis är kyrkan ganska full – den brukade vara det förr i varje fall. Jag hoppas ju på att mina egna barn nu sitter i bänken och vill lyssna på sin mamma och mormor.


På söndag ska vi plocka bland sångerna och börja öva så smått! Å har ni inget för er ; ))) kl. 12.00 på Julafton – varmt välkomna till Norra Sandsjö medeltidskyrka!!! Lovar att vi kommer göra vårt bästa för att leverera en stämningsfull knapp timme!!


  

God natt!!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards