Alla inlägg den 25 november 2011

Av Sofia - 25 november 2011 18:51

….idag är det min mammas födelsedag!! Kortet är skickat och paketet ligger o väntar på henne – hon och pappa kommer på söndag! Jag har även ringt och försäkrat mig om att hon har en bra dag vilket hon hade!! Grattis, grattis!!


Ja, hon fyller verkligen i en grå årstid – vilken tur att mormor och morfar fick en riktigt liten stolstråle just när det är som mörkast! Å det är alltid solsken där hon går och hennes person genererar alltid värme!   


Å nu när "Berit" verkar dra in över Sverige kan det vara skönt med xtra värme vilket det har varit gott om på jobbet idag. Till förmiddagsfikat bjöds vi på pepparkakor och ljusen var tända överallt. Till eftermiddagen hade några vänliga människor på vår avdelning tagit initiativet till en gemensam kaffestund – bakat två sorters goda tårtor + glögg och massor av tända ljus...... Otroligt uppiggande!! Nej, vi fikar inte bara på kommunen om nu det kan verka så…… Å ja! Vi släckte samtliga ljus. Myset har fortsatt på Renstigen 11 och deg till hemmagjord pizza står på jäsning. Barnen ville göra varsin vilket är en mycket bra idé. Har en känsla av att tallrikskanterna inte kommer bli så fulla av bortpetat pålägg….


Stellabus är tillbaka och dessa fredagar är xtra underbara såklart! Idol börjar snart och eftersom vi missat två fredagar på raken är jag inte riktigt uppdaterad på aktuell status! Min favorit av de som är kvar är helt klart Moa (nu när Amanda åkte ur…)


Ha en god kväll!!!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards