Direktlänk till inlägg 31 december 2011

De sista timmarna.....med Lasse Winnerbäck!!!

Av Sofia - 31 december 2011 16:29

De sista timmarna år 2011...med Lars Winnerbäck ljudande ut ur högtalarna. "Om du hade tid" - en av hans absolut bästa alster. Han har gjort så fantastiskt mycket bra men denna är så grym. Kanske kanske kan 2012 medföra en live-konsert med honom. Har varit på två st. Brottet i Halmstad och Parken i Huskvarna - är han bra på CD är han ännu bättre i verkligheten. En personlighet och känsla som slår många många....


Idag har varit en fantastiskt bra dag. En sån där Facebook-dag där graden av idyll är hög. Vi har verkligen gjort nåt tillsammans. Vi som många andra tog tillvara friåkningsmöjligheten på Skogsvallen. Tant snörade på sig sina vita med taggar, packade bollar och bandyklubbor + fikakorgen inkl. de sista lussekatterna och åkte sedan en bra stund. Å det är bara att konstatera - efter några minuter som Bambi så sitter piruetterna rätt hyfsat. Tänk vad man tränade...timtals på den lilla spolade isen i Sjövik när jag var liten. Vad vi åkte!!! Kan ju glädjande konstatera att snurret är det enda jag är bättre än David på. Han - min 10-åring är numera grym på skrillorna. Stella åker oxå kanon och det blev en lyckad utflykt.


Snart ska vi på fest. I år ska vi ut till skogen utanför Sandsjöfors till Susanne o P-A. Det är deras tur iår - att bjuda på falukorv (nejdå - bara internt skämt). Det ska bli jättetrevligt och barnen har längtat hela dagen. Kvällen kommer förutom garanterat god mat bjuda på spelet "Med andra ord". Vi tar med oss "Bezzerwizzer" - natten har många timmar.


Vill slutligen TACKA alla underbara läsare jag har!! Sån härlig känsla av alla kommentarer och glada tillrop som ni ger mig!! Det ger mig och min själ näring - att skriva. Kan jag dessutom få till nån djupare tanke då och då som gillas av cybervännerna - det är guld!! Jag lär fortsätta min blogg 2012 och hoppas alla ni vill kika in när lusten faller på!


Stor kram och Gott Nytt År!!!!



David och Stella på is! 

 

Jag och Ulf

 

Snart fika!!

 

Lussebulle och chokladmjölk satt som en smäck!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 29 mars 13:13

Igår invigde vi påsken med våra goda vänner Susanne och PA från Sandrydet. Vi tog med dem på promenad och vi besökte Torsa stenar och fortsatte på vår fina ås på andra sidan sjön. Ljuvligt ljummet väder med ett o annat stänk i luften. Vi pausade vid ...

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards