Alla inlägg under december 2011

Av Sofia - 4 december 2011 10:24

Möjligen något ego rubrik men faktum är att det är sant...väldigt sant!! Glitterkornen är kvar i håret och på huden. Inom mig glittrar det också...när jag tänker tillbaka på gårdagen. Känns lite vemodigt och tomt efter en sådan härlig, intensiv och HELT FANTASTISK helg!! Tre lyckade konserter där den sista ändå var top top top!! Kändes som varenda ton satt på plats, alla gjorde sitt yttersta. "Nu skulle man köra 12 ggr till" som komikern/imitatören Anders Mårtensson sa på efterfesten. Å inte mig emot - nu kan vi det verkligen. 


En av de roligaste händelserna under gårdagens sista föreställning var när vi i kören tog på oss peruker till sången "I got life". Grejen var att Niklas inte såg detta förrän mitt i sången och den minen - obetalbar!!! Nästan så han kom av sig... Hade velat ha detta på film. Skulle verkligen vilja ha en ljudinspelning av kvällen. Säger det igen - fantastiskt att en blåsorkester kan låta så...svårt att förklara...mättat och fullständigt. Snygga trummor och nice bas oxå förstås ;)


Efteråt bjöds alla med på en härlig efterfest. Tänk att komma som utomstående till detta härliga gäng och ändå känna sig så välkommen. Go stämning i Höglandskåren är bara förnamnet. Underbar julmat som mättade hungriga magar och både Anders Mårtensson och Niklas Andersson stannade några timmar.


Ja, lite vakum är det allt idag..... Nu ser jag fram emot Julbön med mor i Norra Sandsjö kyrka - don't forget. No tickets - it's for freeeeeee ;)) Sen....när det här vita som fladddrar utanför fönsterrutan "tar slut" och värmen återkommer till Nässjö...till våren, närmare bestämt den 28 april kl. 18.30, på Pigalle - då står jag åter på scenen i TCB-kören tillsammans med Höglandskåren och FREDRIK KÄMPE!! Boka in det!!! Kan tänka mig att lädkoden kan bli "grön".....


Ha en underbar söndag!!


Före föreställningen...

 

Niklas Andersson och Pernilla Fogelström går igenom....något...

 

Klick på er!!

 

Ridån går upp!!! Underbara Höglandskåren och superduktiga dirigenten Maria

   Cornelis Vreesvijk

 

TCB-kören - jag, Johanna, Emma, Pernilla, Sabina och Elin

 

Mer kör...

   

Stjärnorna!!

 

Anders Mårtensson (som han ser ut...eller inte...eller....?)

   


Som avslutning - Det strålar en....nej, ;))))) jag menar "Nu tändas tusen juleljus"

Av Sofia - 3 december 2011 14:00

Sitter i kulisserna och ridån går upp. Kalle Ankas julafton spelas upp i ett underbart medley!!! Jag njuter av stunden, jag njuter av att få vara delaktig i denna show!! Sjunga i denna kör tillsammans med underbara tjejer. Tur att det är två föreställningar kvar!!! Vi är inte så aktiva i första akten men vi kommer med råge med slutet!!! Önskar HELA Nässjö fick se o höra fantastiska Nicklas, fantastiska Pernilla, underbara Höglandskåren med den duktiga dirigenten Maria o förstås TCB-kören!!!!Kram

Av Sofia - 1 december 2011 18:07

Igår var det genrep. Inklusive den STORA artisten – Niklas Andersson. Vilken pipa! Å andra sidan har vi två stora stjärnor i vår konsert. Pernilla Fogelström är minst lika bra och har röstresurser som få. Deras röster tillsammans var en fröjd för örat. Å även min något hesa stämma höll sig på mattan under de tre timmar vi tillbringade i stora konserthallen. Det här blir riktigt bra! Har aldrig varit med om detta förut. Ljus- och ljud tekniker av alla de slag fixade och grejade och det kändes bara helt…….lyxigt!   


När jag kom hem åt jag sen kvällsmat och samtalade om dagen med min man som hade en ledig kväll. Det tar ett tag innan man ”landar” efter en sån där kväll… Kan bara ana hur det kommer att kännas efter premiären i morgon och efter lördagen när allt är över…


Dagen har varit rätt seg.....tyvärr. Min kropp hänger definitivt inte med i det tempo min hjärna önskar och det känns lite kymigt. En retsam hosta har varit en av dagens sysselsättningar.


Resten av kvällen…kolla lite noter, lite text, vila och äta å så förstås krama Stella riktigt hårt och länge med jämna mellanrum. Sista kvällen för denna gång och ”det ligger i luften” som Ledin en gång sjöng.. Hon har precis petat i sig första chokladbiten från adventskalendern hon fick av farmor och farfar och lyckan är fullkomlig!!!   Lyckan är fullkomlig även på andra håll. Jois fick välja kvällsvard som belöning då hon fick VG på ett biologiprov. Hon valde tacos!! Det ger sig om man kan käka tacos på en torsdag...det ska nog gå bra!!!


Ha en god kväll!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards