Alla inlägg den 2 februari 2012

Av Sofia - 2 februari 2012 19:25

…för idag är det min bloggs födelsedag… Grattis på 3-årsdagen, SigridSofia! Wow vad tiden går. Denna ständiga källa till glädje där jag i ordet hittar energi till så mycket annat. Att ventilera vad som hänt, känslor och annat som berör mig på något sätt är skönt! Glädjande nog finns det även flitiga läsare vilket gör det hela ännu trevligare! Delad glädje är dubbel glädje, delad sorg är halv sorg…stämmer ofta ganska bra! Å det är trevligt att dela med sig av det mesta. Vissa av inläggen resulterar i tänkvärda och läsvärda kommentarer på Facebook – ibland långa diskussioner vilket alltid är lika häftigt!


Från början var bloggen mest en test, såg den mer som en elektronisk dagbok. Nu är den så mycket mer. Bloggen för mig har blivit en bra vän. Den är min och den är mig trogen så länge jag vill – och jag hoppas jag vill länge. Så länge det känns meningsfullt att skriva av mig kommer jag att göra det. 

För några dagar sedan var det ingen vanlig dag (heller) för då var det min svärmors 70-årsdag. Den 22 januari skrev jag däremot inte om detta då Mai och hennes make Åke befann sig i Kenya och man ska ju inte ”skylta” att människor lämnar husen. Inte för att jag tror att någon av mina läsare är potentiella tjuvar men jag har läst att det inte är bra! De har varit på en två-veckors lång sol- och safariresa och har förutom att njuta av sol och värme umgått med giraffer, elefanter och andra vilda djur. Umgås var kanske och ta i men betrakta många av de ”big five” gjorde de i varje fall.


Grattis grattis och hurra till Mai i efterskott!! Snart kommer vi o firar! Å välkommen hem!


Ha en bra kväll!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards