Alla inlägg den 3 februari 2012

Av Sofia - 3 februari 2012 18:15

Det bästa (nästan) med Elins första pianolektion idag var att nyfiken moder fick vara med inne i lektionsalen. Det absolut bästa var att Elin tyckte det var roligt och var taggad upp till tänderna...ännu längre..hennes kinder var röda innan vi gick in. Å vilken sal dessutom. När jag sitter i fikarummet på mitt jobb har jag utsikt över just detta hörnrum på Kulturhuset Pigalle - glasbeklädda väggar ut mot Ingsbergssjön. Bara att vara i detta rum ger ju en otroligt inspiration. En härlig flygel som stod uppdukad för Elin och sedan börjar det...Spa-ni-en, är-ett-land-där-man-dansar-tango... Å så fingarna, å vad noterna heter.. Hoppas nu hennes nyfikenhet på kombinationen av svarta och vita håller i sig. Den duktig och trevliga lärarinnan avslutade med att själv spela "Für Elise"...vilket var ett bra strategiskt drag. En dröm, ett mål att sikta mot... Så vackert!


Dagen har varit kall. Mycket kall...mycket kall...mycket kallare än vad jag pallar...både på det kroppsliga och mentala planet. Finner INGET positivt med dagens kyla. Möjligen möjligen att det är så otroligt vacker att se ut genom fönstret. Glimmande och gnistrande kyla och jag längtar ut...på nåt märkligt sätt ändå. Känsorna är helt klart kluvna! Hata och älska denna vinter som vi nu äntligen fått. Det är snart slut...en månad till..sen är vi i inne i mars. Men det finns de som har det värre... Skulle flytta el på en lägenhet i eftermiddags - inflytt i Anneberg. Han jag beställde den av satt i Sollefteå - där hade det varit 32 minus idag på morronen. 34 MINUS!!!! Jag ska inte klaga.. Kusin Mia däruppe - hua!!!


Om en c a 40 minuter serveras en krämig risotto med svamp och Västerbottenost + kallskuret på Renstigen 11. Å jag har gjort mig omaket att i kylan knalla till Systemet och inhandla vitt vin för ändamålet. Å som ett stort plus räcker det definitivt till ett glas såhär innan maten blir klar!! Skål!


Ha en underbar kväll!!!

  

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards