Alla inlägg den 18 februari 2012

Av Sofia - 18 februari 2012 17:07

Pigg o utvilad när man vaknar. Gör mannen sällskap vid frukost TROTS att klockan bara visar 8.00 Medan Ulf är på bandyträning bakade jag engelska scones (svenska :) till 11-kaffet som blev barnens frukost. Fördelen med att jag numera bakar så sällan är att barnen verkligen uppskattar färskt-bröd-doften. Å de var goda! Med mammas underbara jordgubbssylt till...


Kollar reprisen på The Voice och kan stillsamt konstatera att det är en mycket rörig programidé. Det ska duelleras och kvalas och duelleras igen... Tittade inte ens färdigt. Helt enkelt trött på bästa-rösten-program. Gjorde mig till lite extra till middag och brässerade helt blomkålshuvud smör, lime och purjolök. Ingen förutom jag verkade gilla det... Ja, ja...tänkte ju testa att bli lite mer vegetarisk av mig, dels för Johannas skull, men om man från grunden inte gillar blomkål...nej, jag kan ju inte trolla :)


Ulf och jag åkte till e3. Rätt skönt att stå där på löparbandet medan det regnar småspik utomhus. Tjejen bredvid hade ett sånt grymmetempo och jag blir så sporrad av det... Hennes 5 km på 20 min är HELT ok!!! Härligt känsla efteråt...måbra! Nu har jag tänt lyktan utomhus och ljusstaken på altanen. Vackert när skymningen faller som förövrigt faller senare nu - har ni märkt det??? Till kvällen bjuds potatiskaka och fläskfilé till oss köttätare och bön- och morotsbiffar till Johanna. Testar ett nytt recept...hm....får se om det tas emot bättre än middagens blomkål..


Ha en go kväll!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards