Alla inlägg den 7 mars 2012

Av Sofia - 7 mars 2012 19:27

Var på Yoga igår… Lite halvstressad som vanligt, fem minuter kvar tills det ska börja byter jag om. Sedan går man in i rummet med tända ljus, placerar ut sin matta – då händer det nåt i kroppen. Lugnet kommer t.o.m innan man ska börja ”lektionen”. Yoga är fysiskt. Efteråt är jag lika mör som efter en rejäl stund i maskinerna på gymmet. Fylld av energi men ändå lugn…lite väl lugn ibland. ZZZZZZzzzzzZZzzzzz  Under sista avslappningsövningen rycker John Blund i mig hela tiden…..


Yoga-ledaren brukar prata lite teori, bl.a vad den yogistiska tanken innebär och igår betonade hon att vi i västvärlden underskattar vilan. Vår vardag går i 180 km och vi sätter en ära i att hinna med så mycket som möjligt. Sedan när vi ska sova, ska vi sova effektivt och ”få ut” mesta möjliga av sömnen. Bra kan tyckas – men vi underskattar att vila. Sanna ord men inte så lätta att översätta till praktik och handling. Ska försöka tänka på detta nästa gång när tvättkorgen svämmar över och dammråttorna dansar tango i hallen.. ”Nu sätter jag mig soffan och bara….vilar” ;)


När jag kom hem igår hade jag faktiskt energi till att stryka, plocka in från diskmaskinen och sedan åka och handla… Sedan tog den slut…efter kvällsmaten bara ”dog” jag i soffan…. Jag gick in i väggen…väldigt tillfällig men ändå. Orkade inte ens blogga????!!!!! Å det är illa ;) La mig redan strax efter nio och sov som en stock till kl. 07.00… Inte likt mig… Yogan ger energi men tydligen tar den tillbaka lite också…


Ha en god kväll!!!!


Ha en fin kväll

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards