Direktlänk till inlägg 11 mars 2012

Skogsrå, greve Dracula och Ove "mannen" Sundström

Av Sofia - 11 mars 2012 10:19

Vilken rafflade schlagerkväll... En melodifestivalsfinal blir extra underhållande när man ser den ihop med sin släkt! Olika åsikter och uppfattningar blandas med det som faktiskt är, dvs resultatet av många veckors schlagerhysteri. Ett mycket vackert skogsrå vann till slut en  rättvis seger och trots att Rix FM har gjort sitt bästa för att tjata ut låten så håller den. Å Danny.....god tvåa igen - trots 7 kg lysdiodsdräkt räckte inte huboten hela vägen. Han är suverän på att dansa men showen Loreen sticker ut mer. Å så är jag lite förvånad själv....att jag helt plötsligt sitter och gillar Thorsten Flincks låt....den växer!! Bara jag slipper se honom...liknar Dracula - svarta ögon, röd mun och gula tänder... Men visst, det är låten man ska lyssna på... I går kväll fick t.o.m Ove Sundström vara med på ett hörn...i jurygruppen ;))


Vi var alltså på ett suveränt trevligt 18-års kalas men schlagerfinal är schlagerfinal så 1,5 h tillbringades i soffan av nästan alla. Därimellan fick vi supergod mat och tårta och firade Ella som har blivit myndig. Platta och lätta paket är det som gäller (presentkort)...


I dag söndag - vår i luften! Bakslag kan nog komma än men solen är varm och hårda vindar hjälper till att smälta bort de sista spåren av kung Bore. Inget står på programmet...förutom de nödvändiga middagsbestyren och en lång promenad!!!


Till sist - GRATTIS på din 12-årsdag Alexander i Sandrydet!!!! Kram från oss alla!!


Ha en fin söndag!!!


 

Ellas morfar och mormor, farfar Kenneth och Ulf

Svägerskan Lotta, jag, min bror Pelle och Rickard



   

Mellonfantaster...några av dem...det fanns fler TV-apparater...

 

Kökspersonalen... (svägerskan Monica)

En bild att reflektera över... Far och son utrustad med automatvapen under citatet "Kärleken övervinner allt".  Men barnens lekar var på låtsas....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards