Direktlänk till inlägg 8 april 2012

Glädjens dag!!!

Av Sofia - 8 april 2012 18:09

Min plan och ambition var att åka till Vallsjö kyrka idag. Gudstjänst kl. 10.00 och mamma skulle sjunga med kyrkokören. Det stannade tyvärr vid stadiet plan. Var alldeles för trött och sängen allför både varm och skön. Å i samma stund man bestämmer sig för att inte åka träder det dåliga samvetet fram. För att at jag inte åkte. Det enda positiva med att jag inte for är väl en något gladare miljö (8 mil t/r) + en glad familj att jag inte avviker. Det förekommer ju inte så särskilt ofta att vi är församlade frukost efter frukost. Å jag hoppas det gick bra i kyrkan - men sången. Det är verkligen glädjens dag i kyrkans hus en dag som denna! Minns mina barndoms påskdagar då barn- och ungdomskören var ett givet inslag! Glada och härliga sånger och ofta hade vi påskliljor händerna och tågade in i kyrkan!


Till middag åt jag (ingen annan) glömd Janson. När påskmiddagen var avslutad hos svärmor och svärfar igår upptäcktes en bortglömd Janson på bänken. Lätt till eftersom det är bara svärfar och jag som äter denna superba rätt. Då vi redan mätta fick jag med mig en burk hem vilket jag med glädje åt till dagens lunch. Ni som inter äter - ni förstår inte vad ni går miste om, så god. Å andra sidan är ni lyckligt ovetandes. Hur god som helst, det gjorde du bra Åke!! 


Nu kollar vi "Vad blir det för mat" med herr Morberg. Jag undrar stilla vad Johanns hemkunskapslärare skulle tycka om hans matlagning. Å undra vad hans fru tycker.... Undra vem som städar!!? Men det ser så gott ut! Han kan det där!!


Fortsatt glad påsk på er! 

 
 
Ingen bild

Pelle

8 april 2012 18:40

Jansson är supergott, gjorde en igår som jag hade med till gårdagens fest, den blev riktigt god, men det var mycket fett o grädde i den!!

Sofia

9 april 2012 21:42

Nä, Jansson är ingen lighträtt och skall så inte vara ;))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards