Alla inlägg den 14 april 2012

Av Sofia - 14 april 2012 16:30

Känns som det var längesedan jag tog på mig löparkläderna. Har inte sprungit sedan influensan. Idag hade jag verkligen motivation, ork och glädje. Kanske inte bästa beslutet att dra iväg 13 km men med en låååååång stund stretching kommer det nog bara kännas liiiiite i morgon. Trots bara sju grader värmde solen och jackan åkte av efter några km.


Löparrundan genererade mer energin och jag städade huset. Såpadoften är underbar!! Sedan en sväng i trädgård. Sofia och trädgårdsarbete är ungefär lika otroligt som att jag skulle säga: "Jag längtar efter vintern". Faktum är att när man väl börjar på så är det både avkopplande och rogivande. Gammal vissen kärleksört får ge vika för nya fina skott. Den hatade kirskålen...ständigt krig och nu för en kort sekund är det jag som har vunnit. Om tre dagar har kålen skaffat nya trupper och man vill helst kapitulera. Visserligen är grönt skönt men jag ger mig inte....


Av dagen återstår dusch, på med finklänningen, få ordning på barnen så de gör dito - sedan bär det av på 70 och 71 års kalas. Svärföräldrarna har fyllt och ikväll blir det middag med oss och Ulfs bror med familj. Trevlig afton blir det!!


PS. Hoppas ni läser reportaget om nya ishallen i tidningen idag. Ett för en gång skull positivt reportage om denna enorma träbyggnad som nu börjar ta form!!


Ha en fin lördagkväll!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards