Alla inlägg den 15 april 2012

Av Sofia - 15 april 2012 18:27

Det händer inte ofta men denna vecka blev det två små krockar i det vardagliga familjpusslet - två bitar som man får jämna till i hörnen för att de överhuvudtaget ska få plats... Konstigt att inte bokningarna i Outlooken på jobbet ploppar upp i familjens kalender på kylskåpet. Söndagsfrukost - vi brukar skumma kommande vecka och läsa barnens veckobrev etc., så även idag. Nämen, hoppsan - utvecklingssamtal med Stella i morgon kl. 13.30 Kan konstatera att eftersom morgondagen består av 4 h internmöte blir det 3 h kvar att jobba eftersom en tur till Åkersskolan tar 1 h. Jo, jag visste om tiden men har inte skrivit in den på aprilbladet hemma. Däremot på jobbet.... Hoppsan - Elin ska prao nu på torsdag och FÖR EN GÅNG SKULL skulle jag ta med henne till mitt jobb. Detta står i kalenderna hemma - inte på jobbet och eftersom två ombokade viktiga möten äger rum på torsdag kan hon inte följa med. Kan och kan men vad ger det henne? Inte ett smack. Sitta o lyssna på ett gäng ekonomer kan väl iofs vara trevligt men inte för en 12-åring... Då kan hon likaväl sitta hemma o rita eller spela dator. Pappan får förbarma sig även denna gång!


Ja, å så startar ångesten... För att inte hinna med allt som ska göras på jobbet i veckan. Det är mycket stora grejer på gång inom kommunen - bl.a upphandling av nytt ekonomisystem - vilket tar mycket tid i anspråk och jag vet inte vad jag ska hitta den....? Då är det extra skönt när min man lägger armarna om mig och säger: "Ta en promenad och gå förbi jobbet, sitt en stund om det känns bättre". Å både promenaden runt Träslända (jo, jag kände av min löparrunda igår :) och jobbstund på ett par timmar fick mig att må bättre. Ett varmt bad och enchiladas till familjen blir ett bra söndagsavslutning.


Med gårkvällens fantastiskt goda middag hos mina svärföräldrar blev det en höjdarvecka trots allt. När gommen fylls av otroligt god och väl tillagad oxfilé är jag tacksam och glad att jag inte är vegetarian!! Trevligt att träffa släkten och umgås!!! 


Kämpa på - hej och hå!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards