Direktlänk till inlägg 22 april 2012

En söndag med gung...

Av Sofia - 22 april 2012 17:19

Det är omöjligt att sitta still på stolen...när Höglandskåren och Partyorkestern drar igång schlagerlåtarna. Man vill bara upp och studsa! Nu tillåter jag mig inte att göra det men det är helt klart svårt att låta bli. Idag skedde den stora sammandrabbningen. Tillsammans med kåren och partykomp var många av solisterna på plats och så vi i TCB-kören förstås. Å allt slit har gett resultat. Kändes det bra efter gårdagens övning kändes det ännu bättre idag. En heldag på Pigalle och fika-paus och pizza-paus gjorde susen för magen! Gott!! Ser med ännu större glädje fram emot nästa helg!!


Nu sitter jag här och det värsta ovädret har dragit förbi. Hagel, störtskurar och så åska mitt över oss. Modemet urdraget och då var det helt plöstligt lättare att få ungarna att i varje fall påbörja kommande veckas läxor. Ulf jobbar och jag ska ta mig an en hög med stryktvätt. Måste säga att den stora högen med kort att klistra in, lockar mer än järnet...


I morgon är det jobb...helgen gick i raketfart...kanske extra fort eftersom man har haft så roligt! Vi befinner oss i slutet av april och hade jag kunnat skulle jag bromsa klockan. Men jag vet inte hur man gör....?


PS. Tack Anders, Lotta, Anton och Simon för en supertrevlig lördagskväll! Jättegod mat och dryck som vanligt! 


 

Bror Pelle, Lotta, bror Anders, Ulf och svägerskan Monica

 

Jag och Pelle

 

Ulf, Monica och min mor

farmor Gunilla, farfar Kenneth och mormor Siv  

 


 

Finfina uterummet med utsikt över "Oskarskulle". Här fick ungdomarna sitta!! Kusinbordet

Simon, 16 år - födelsedagsbarnet!!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards