Alla inlägg den 23 april 2012

Av Sofia - 23 april 2012 20:26

Ordet "väder" väcker mångas känslor... Ofta ett givet samtalsämne vid fikastunderna, i väntrummen bryts isen mellan främlingar genom väderprat, väder berör, väder gillas, väder ogillas... Det är ett kärt ämne helt enkelt! I skrivande stund dååååånar regnet ned och jag är så förskräckligt trött på väta, åska, hagel och kalla vindar. Helgen var ju verkligen hejkon bejkon... (vill tillägga att jag är åskrädd trots att jag bor i staden). Har barndomsminne hur vi ibland gick ut i bilen för att vara säkra. Å för att inte prata om när vi var hos farmor i Torset. Huset låg på en bergknalle och när åskan gick skallrade fönsterrutorna och telefonen ringde "av sig själv". Igår försökte jag lugna David så gott det gick. "Nej, det är inte farligt" ljög jag. Sen när blixten lyste upp hela köket och knallen anlände efter en microsekund ryggade jag som en förskrämd katt. Trovärdigt, eller hur?


Men idag lurade jag faktiskt ovädret. Gick en timmes skön promenix efter jobbet innan jag skulle hämta Elin och hennes kompisar efter dansen och jag KLARADE mig. Fick t.o.m precis som Lasse Winnerbäck, solen i ögonen en stund.. Gott, gott! Det luktade vår på riktigt, vårfåglarna vrålade ikapp med mig när jag nynnande......schlaaaaagertoner ;) Hann i stort sett inte mer än hem förrän det började dra ihop sig till oväder. Himlen blev mörk och regnet började falla. Ingen åska såhär långt men man vet ju aldrig. Jag är kanske inte så rädd för att det ska slå ned i huset men man vill ju skydda modem och helst låta bli att titta på TV.


Har nu landat i soffan efter en härlig måndag. Ett möte blev inställt och jag fick tid att göra några ting som hade hamnat vid sidan om prio 1-högen. Då känns det extra skönt att lämna Vipan. 


Snart dax för kudden även att klockan knappt är nio. I morgon är det åter jobb, lite Yoga och sen återigen schlagerövning med Höglandskåren & Co. på Pigalle. Gäller att vara utvilad!!


Ha en trevlig kväll!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards