Direktlänk till inlägg 2 maj 2012

Stressmaj välkommen!!!

Av Sofia - 2 maj 2012 18:50

Maj är inte bara skön! Denna månad är FULL av förvisso roliga men många saker. Det ska avslutningspicknickas, vårsjungas, avslutningsdansas, klassfestgrillas etc. etc. etc. Som om man inte hade nog av barnens aktiviteter, läxor och allt annat (vilket betyder jobb, städ, tvätt bla bla bla). Några sköna löparturer lär ju få stryka på foten ;) Nu känner jag mig så gnällig men hela dan har jag burit på en rulle taggtråd inom mig och det är verkligen inte skönt. Men har man satt 4 kids till världen får man ju ta det ena med det andra och som det så förlåtande heter "gilla läget!!"


I morgon - avslutningsvårfest för Stellas klass. Innan dess ska hon dansa en timme på Vuxenskolan (uppvisas på dansavslutning den 26 maj) varpå hon borde vara med just i morgon. På fredag kväll anländer 20 underbara släktingar för att fira Johanna som fyller 16 år den 7:e maj. Man skulle kunna "hoppa" ett kalas när det känns tight men då skulle förmodligen Johanna "hoppa" ur huset och inte komma hem mer. Såna tankar går bort - klart hon ska firas och hon vill ju ha ket. Grejen är hur jag ska hinna med ett kalas.... Jag har i varje fall bestämt vad vi ska äta - inte så illa - häften av berget bestiget.


Det värsta är nog ändå krukorna... De där som ska planteras med fina blommor på altan och trapp. Det mentala berget hade jag tänkt att bestiga idag men tappade bort klätterskorna och säkerhetslinorna..nånstans mellan eftermiddagens möte och hemfärd.... Märkligt att de ska kännas så jobbigt? Det är likadant varje år. Löjligt!!! Tacksam in i själen att jag beställt fönsterputsning till hela huset av PROFFS!!


Det räcker med att sätta sig en stund i uterummet, titta ut över trädgården...och kolla in hängbjörkarnas små små spirande blad.. Det gör mig rofylld på ett fantastiskt sätt. Å när maj är slut har vi varit på ytterligare två utvecklingssamtal, en konfirmation, en släktträff, ytterligare en schlagerkonsert och kan summera denna månad som en händelserik och underbar månad. Taggarna på tråden är borta!!!!


Ha en underbar kväll alla!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Av Sofia - Lördag 13 april 22:23

Upp i ottan och for till Skillingaryd. Stella hade då redan åkt, till Brinell för att göra högskoleprovet. All lycka älskade unge. Distriktsstämma med Centerpartiet på Skillingehus och tacksam att jag fick åka med Ann-Cathrin och Leif Gunnar. Vi ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards