Alla inlägg den 4 maj 2012

Av Sofia - 4 maj 2012 18:27

12 st gäster i antågande... De närmsta...mamma och pappa, svärmor och svärfar, bror Anders o Pelle m. familj. Fest på en fredag - jag tackar Posten att Ulf var ledig dag. Han köpte 4 kycklingar, delade dem, kokade ägg, grejade med altanen... Själv dundrade jag hem kl. 16.15 och började hacka sallad, tomat, gurka, paprika, koka pasta...o det tog tills nu cirkum.


Från att ha stångats med Skatteverket och 3 A4-sidor fulla med frågor huruvida Nässjö kommun ska beskattas för fastigheter för vårdboende.. Regeln är att man icke är skattskyldig då...som kommun...det gäller bara att överbevisa paragrafryttarna när det en gång tydligen blivit fel.  När man plötsligt inser att man betalar nada för ett boende i Hultet och en massa slantar för ett likadant boende i Åker blir man ju minst sagt konfunderad. Kan man spara några lappar åt våra kommuninvånare - inte mig emot. Det handlar ju trots allt om lite kulor...  Jag lovade i ett svagt ögonblick att köpa tårta om beslutet revideras. Jag får väl be Jois baka några cup-cakes.


Till kvällens kaffe blir det inga cup-cakes av Jois. Min underbara mamma har bakat tårtor. Underlättar!!! Nu är vi redo - gästerna kan komma! Dax att fira vår stoooooora tjej som fyller 16 år på måndag. Kan jag verkligen ha så stora barn - jag måste drömma.. Jag är ju bara typ 25.... ;))


Ha en fin kväll!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards