Alla inlägg den 10 maj 2012

Av Sofia - 10 maj 2012 19:21

Har laddat i flera dar nu...att köpa blommor till altanen. Å idag hände det! Äntligen så slog jag till. Jag var mycket nära...på lunchen...men en föööör lång bankomat-kö gjorde att jag avböjde. Tji fick torghandlarn som inte tar kort (vilket jag iofs visste) - där förlorade han en bra slant. Desto gladare blev blomsteraffären som efter jobbet fick ett besök av mig. Jag visste ungefär vad jag ville ha och dessutom fick hon mig att köpa en mycket vacker lite buske med röda blommor med namnet Sundaville. Hon lovade (nästan:) att den skulle stå sig långt fram till höstkanten och bli hög och fin. Det återstår väl å se....


Det regnade rejält när jag handlade och utan överdrift har det regnat än värre nu i två timmar. När jag FÖR EN GÅNGS SKULL hade både ork och lust till att just plantera de där krukorna. Den där lusten inträffar inte så ofta, hoppas hoppas den varar till i morgon eftermiddag. Vill onekligen inte dra in jord på altanen och börja labba. Ska ta några kort OM jag lyckas få till det.


Tack vare regnet blev nedervåningen städad + nya lakan i sängen. Å det behövdes ju det oxå. Nu är det bara kvällsmat kvar av denna dagen och eftersom jag är färdig med fotoalbumen (klistrat + textat) så blir det tid över för lite lyx..... Att få öppna en splitter ny Damernas Värld. Jag kanske är fåfäng och hopplöst ytlig men jag tycker det är så trevligt. Så mycket bättre än att slöglo på nån lessam TV-repris. Ja, jag förfäras över en kavaj eller klänning som kostar 7 000 kr (även om jag HADE pengarna skulle jag ALDRIG köpa) men fröjder för ögat är ju nice det oxå!!


Ha en fin kväll!!!!


PS. Kom just på att det är Hockey-VM och därmed Let's Dance ikväll.....kanske jag sparar den där DV till nån annan kväll... Eller så gör jag båda - jag är ju KVIIIIIIIINNNNNNNAAAAAA!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards