Alla inlägg den 19 maj 2012

Av Sofia - 19 maj 2012 17:46

Vi bor på det höga landet! Höglandet! Växtzon 5...o vinterkylan biter sig kvar långt i i maj.. Nej, det var INTE vädret jag skulle gnälla på och framförallt inte idag då hyfsad värme faktiskt HAR gjort oss glada. På förmiddagens cykeltur genom staden - från Målen till Handskeryd har man mäktig utsikt över Nässjö med omnejd. Vi hade beställt 11-kaffe hos svärföräldrarna och vi var rätt varma när vi kom fram. Trodde det skulle vara kallt och tog på för mkt kläder. När solen väl är framme så händer det grejor....även i Småland!


På eftermiddagen sprang jag ut...till Fredriksdal t/r. Kollade hur lång rundan var när jag kom hem och såg höjdprofilen för det är saftiga backar upp och ned. 330 meter över havet har jag befunnit mig. Lite häftigt faktikt. Höghöjdsträning med andra ord ;). Å idag vet jag inte varifrån min energi kom. Allt stämde!! Ork, lust och motivation! Härligt härligt - o 15 km är ju inte så illa!


När jag har skrivit färdigt dagens inlägg ska jag inviga dagens investering. Två nya solstolar...som vi nu gått o funderat på i cirkus två år..om vi ska köpa eller inte. Jättesköna - får nog inte ligga för länge...för då somnar jag ifrån kvällens grill... 


Ha en härlig lördagskväll!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards