Direktlänk till inlägg 21 maj 2012

Mitt i en mordgåta...

Av Sofia - 21 maj 2012 21:43

Ligger i min säng...känner mig törstig...tvekar. En liten fegis som inte vågar gå upp och gå ut i köket för att dricka vatten... Tänk om det står nån i köket eller på väg ut i hallen...å ska ha ihjäl mig.. Dessa jädrans böcker. Mitt inne i Marie Ljungstedts senaste mordgåta och när jag väl lägger ifrån mig boken ÄR jag redan på Gotland. Det är ju faktiskt flera veckor tills vi ska åka dit men bladen tar mig över Östersjön och på ett litet kick. Å dessa kvällar jag är ensam....borde inte läsa... Barnen är förvisso hemma men jag känner väl ingen direkt trygghet från dem när de sover kontra en mördare i huset. Fattar inte varför jag ska vara så larvig? Det har ALLTID varit likadant. Har även ganska svårt för otäcka filmer fulla med blod och mord även om det har blivit bättre med åren... (om det nu är nåt att bli just bättre på?). 


Johanna - äldstingen - har inte direkt fått mina gener på den punkten. Häromkvällen kom hon ned o sa: "Jag hade ihjäl 14 st och jag blev bara dödad 7 ggr själv". Jag måste erkänna att jag håller på att tappa greppet om hennes dataspel. Vet knappt....vad de olika varianterna heter (allt är dock inte döda döda) men "typ ALLA spelar" som om det vore nån ursäkt. 


Ska man tillåta eller förbjuda? Vet varken ut eller in? Är man överkänslig som morsa när man får spader när Jois inte kommer ned till kvällsmaten - för då blir hon utestängd av sina on-line-kompisar p.g.a att man gick därifrån en 20 min...lr 10 min som matstunden ofta handlar om i detta huset? Jag återkommer ofta till att vi barn, uppvuxna på 70-talet är lite halvt förstörda eftersom "Vilse i Pannkakan" m. Storpotäten i spetsen samt "Clownen Manne" regerade TV-kanalerna på barnens sändningstid... Jag tar sakta men säkert tillbaka det. Det kanske inte var så dumt ändå....


Godnatt - jag sticker en sväng till Gotland...

 
 
Ingen bild

Frida 11 år (snart 12 hihiih)

23 maj 2012 21:56

Fy :) Är också känslig för mordböcker osv, känns som om det kommer stå en man med en kniv i högsta hugg och en cigarett i ena mungipan utanför dörren när jag går ut för att gå på toa om natten! Usch.. nu vet jag inte om det var dethär du menade men jag uppfattade det så ;)

Sofia

24 maj 2012 21:17

Jo, det var precis så jag menade Frida!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards