Alla inlägg den 25 maj 2012

Av Sofia - 25 maj 2012 18:57

Den något kryptiska rubriken betyderr "grill på altanen". Men för mig är altanen alltid paltanen. Vår äldsta dotter hörde vad hon hörde i 4-års åldern och vi vuxna sa alltid "på altanen". Säg det snabbt några gånger - det BLIR "paltanen" till slut. Precis som "mitt rum" blir "trummet" efter snabbt uttal. Johanna sa alltid "trummet" istället för rummet.... 


Det är varmt nu. Sitter kl. 19.00 i endast linne o kjol i en solstol på "paltanen". Grillkolen är snart redo för ett par köttbitar, sparris, majs så vegetarianen blir nöjda. Det är många man ska tillfredsställa. Men jag måste ändå tillstå att Johannas veggo-liv har fört in mer grönsaker i det Stormeska livet. Bra där!!


Å jag laddar. Laddar för schlager i morron. Jönköping, Rådhusparken - here we come. Taggade till tänderna i rosa toppar, klänningar etc. Å jag jag hittade en kjol idag - på JC. En vit som matchar den rosa schlagertoppen. Bra där!!  I morgon övar vi med Jan Johanssen och Fredrik Kempe. Sen kör vi. Å glöm inte - VAR DÄR!! Kl. 15.00 i Rådhusparen!! Efteråt lyxar mannen o jag till det - stannar kvar i Jkpg o bor på hotell. Mer schlagerfinal a' la Europa på O'Leareys... Me like (Ulf likes??)....


Ha en goooooo kväll!! på era "paltaner"

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards