Alla inlägg den 30 maj 2012

Av Sofia - 30 maj 2012 20:00

Fick en fråga idag...via FB från min bästa Sus om vi skulle pricka in 18 maj nästa år för att bese Eurovisionsfestivalen i Stockholm. "Självklart" svarade jag. Det händer ju inte så ofta och jag har aldrig varit på nåt sånt evenemang - inte en delfinal ens, så det vore ju attans så trevligt. Min make hade ingen som helst förståelse för att man vill se spektaklet "live". Ändå tyckte jag han såg rätt nöjd ut där han satt i lördags och var åskådare...men som sagt det var ju inte live - utan på O'Learys. Fick sen veta att biljettpriserna kommer att kosta en sisådär 1500--2900 kr - hmm.... För vår familj skulle det ju vara en halv utlandsresa eller asfalt på garageuppfarten...eller... 


Något som inte är så dyrt är Nässjös egen Cover Festival! Äntligen har jag köpt 2 biljetter till evenemanget! Så många bra band och uppträdande FÅR man inte missa. Fredagen den 15 och lördagen den 16 juni hoppas vi på massor av sol och värme och att vi inte behöver sitta/stå och huttra! Hoppas folk går man ur huse nu för att rikta stegen mot Stortorget och dess scener! Ska bli riktigt kul. 330 kr för en två-dagars och många timmars musik för det priset (om man jämför Mellofinal ;))) Sator, Dregen med Michael Monroe Band, Amazon, Kungens män, Top Cats, Linne Henriksson och många många fler... 


Dagen har varit mycket bra. Mitt på dagen bröts arbetspasset av med en god lunch på Mezza med mor och far och nyvaken man (han jobbade alltså natt). Godaste fisken på länge!!! Mums! Hem o och ut o kuta! En ny slinga, ny väg och nya skogar. Fågelkvitter i öronen och syréndoft i näsan - kan det bli bättre? Knappast! 


Ha en fortsatt underbar kväll!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards