Alla inlägg den 3 juni 2012

Av Sofia - 3 juni 2012 16:36

Den korta värmebölja som inträffade för någon vecka sedan.....var det sommaren för iår? Eller?? Jag vet att jag är lite gnällig nu men fy fasen va lessamt det är med rusk och alldeles för kalla och hårda vindar. Satt i och för sig ute på altanen igår och åt men det gick åt både gasol- och elvärmaren för att få till en behaglig tillvaro. Å nån grill blev det inte. Min man uppskattar inte att stå och huttra fullt påpälsad vilket jag förstår men vad är det för fel på fläskfilélåda?


Såg en bra film igår kväll...o lite märklig. Micke Persbrandt i huvudrollen och han inleder ett förhållande med kvinnan till den flicka han har kört ihjälp utan att han talar om det. Lögner, känslor och nakna sanningar i ett virrvarr som ändå slutar med att fru Holm Storme sitter o gråter i soffan...av den fina upplösningen.


Dagen har inneburit mycket innefix. Mer tvätt, mer strykning, mer städning....kunde ju va trevligt med lite såpa-doft för en gångs skull. Läcker söndagsmiddag i form av ugnspannkaka - jajemen - det går så bra så bra. David fick förlust mot Jönköping Södra med 7-4 men målvakt som han var i denna match gjorde han en superfin insats till trots. 


Nu ska jag ta mig en söndagspromenad. Fleece på och min favoritlista på Spotten i öronen. Eftersom vädret är som det är kommer det bli mycket frisk luft. Man får vara glad för det lilla - att det inte regnar!!


Ha en forsatt fin söndagskväll!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards