Direktlänk till inlägg 16 juni 2012

Skolavslutning(ar), Student o lite Coverfestival

Av Sofia - 16 juni 2012 14:29

Skolavslutningen är verkligen förentat med dubbla känslor, vissa år mer och vissa år mindre. Avsked och uppbrott blandas med nya drömmar och framtidstro! När man som Nässjöbo med barn på Åkersskolan nu vant sig vid att befinna sig i Sporthallen på avslutningarna var det en fröjd att komma till Nässjö stadskyrka och se alla nior tåga in i kyrkan. Akustik och stämning i denna sal och när skolkören sjöng var inte mina ögon torra så länge..


Har inte tänkt så mycket på det förut eller snarare accepterat det faktum att Johanna inte vill sjunga i någon kör... Just då i den stund var jag lite ledsen för att hon inte har det intresset. Men vad gör en mor när inte viljan finns? Inte så mycket! Tal från rektorn och flera suveräna solosånger av duktiga tjejer! Grundskolan är nu avverkad!


Därefter fika med elever och föräldrar + klassföreståndare samt utdelning av betyg. Å så kom det efterlängtade VG i hemkunskap...dyrt men ändå ett "lyckligt" hål i vår plånbok (för det finns faktiskt lyckliga sådana).


Hem och hämta nya barn till nästa skolavslutning. Hett, trångt och dålig luft uppe på läktaren men sångerna som barnen klassvis framförde var jättebra!! Sedan kommer momentet "hitta-klassen-säga-glad-sommar-till-läraren" i tre klasser. Gick jättebra o nu är det sommarlov på riktigt!!


Nästa punkt på schemat. Gratta Alexander Storme på hans studentdag. Härligt väder hela eftermiddagen, underbar buffé och svalkande dricka i partytältet. Efter några timmar tog vi adjö och styrde cyklarna till Coverfestivalen. Lyssnade på bra musik, kollade fotboll vilket betydde först lycka och sedan SOOOOOORG... Attans oxå - de spelade ju bra men ändå... När Sverige gjorde 2-1 målet - den känslan vill jag INTE vara utan. Detta vrååål av folket inne i stora festsalen på hotel Högland... Jisses! Men säg den glädje som varar? Luften gick nog lite ur oss, kollade lite Top Cats och sedan cyklade vi hem...


I kväll gör vi ett nytt försök och beger oss till festivalen och tar med oss ett bättre festhumör!!


Ha en fin kväll!!


 

Tal av rektor

 

Farväl till Roger efter 3 år

 

Jois tar farväl av Elisabeth

 

Jois och Sofie

 

9 F + klassföreståndarna Elisabeth o Roger

 

Tre avslutningsfina barn

 

Stella 

 

David

 

Stellas klass 1A

 

Elins klass 5A

Rektor Eva Borefur


   

En nybakad student som även dagen till ära fyller 19 år!!

 

Alle läser upp grattiskort!

Blomster  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards