Direktlänk till inlägg 11 juli 2012

Ny simhall och Samarkand

Av Sofia - 11 juli 2012 20:40

Sitter i soffan och funderar på vilket som tog musten ur mig mest av dagens upplevelser? Ett besök i aldrig tidigare besökta äventyrsbadet Medley i Växjö eller några timmar på GrandSamarkand vilket är Växjös "A6". Trötta är vi nog allihopa och dessutom mycket nöjda. Planerna var ju egentligen utflykt till Kolmården MEN eftersom vädrets makter för tillfället är en aning labila och David är övertygad om att vi kommer att bli uppätna av vargar, valde vi ett simhallsbesök. Jönköping ligger ju betydligt närmre men eftersom de har stängt under några veckor i juli fick det bli Växjö. 


Fint bad men jag tror inte vi väljer att åka 20 mil för att återbesöka det.... Ingen vågmaskin som i Jönköping vilken ungarna uppskattar. Ingen 50 m bassäng vilken mamman uppskattar - det gick ju att simma ändå men man får ju vända så attans många ggr.    Måltiden i simahallens restaurang går nog till historien som ett av de sämsta kulinariska minne men eftersom jag var så otroligt hungrig hade gått bra med ljummen bark...eller nåt.... Sjön suger även om den är konstgjord och vattnet ligger i bassäng som är kaklad.


Sen ville samtliga åka till köpcentrat Samarkand. Fint, ljust och många bra affärer. Ska ju inte, ska ju inte, ska ju inte gynna andra handlare än Nässjös när man kan välja, men idag blev ett undantag - det blev ett par pocketböcker eftersom min underbara "Bröllopsfixaren" nu tyvärr är slut. 


Härlig dag ihop med barnen och nu blir det snart kudden, tro mig!!


Godnatt!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards