Direktlänk till inlägg 18 augusti 2012

8-årskalas

Av Sofia - 18 augusti 2012 13:04

Stella fyller snart 8 år men igår tjuvstartade vi med kalas. Vackert väder och sol - altanen nyttjades till sena timmen igår. Vi kastade om planerna och satsade på grill istället för gryta. Det blev en mycket trevlig afton och Stella blev så glad för presenter i form av pengar, kläder och Top-Model-grejer. En underbart god tårta hade mormor i vanlig ordning gjort (TACK!) och av den blev inte särskilt mycket över. Är det nån däremot som är sugen på pastasallad idag är det bara att komma hit.... Hur svårt kan det va? Att beräkna rätt? Lördagslunchen är ju räddad. 

 

Idag var det mindre roligt att gå ut till bilen då vi skulle på stan. Någon (d.v.s. undertecknad) hade öppnat takluckan igår när Stella skulle hämtas. Då var det hett och torrt - det var det inte i natt och eftersom samma person inte stängde den så kan ni ju räkna ut resten själva....med tanke på allt regn i natt.... Suck - vad trött jag blir. Men!!!!! jag gjorde det inte med flit..

 

Ikväll laddar vi om för KRÄFTSKIVA hos goa grannar. Å som jag längtar. Såååå gott det ska bli. Allt är gott där - från början till slut och att få avsluta med att sörpla och tugga på denna delikatess - mumma!!

 

Ha en fortsatt fin lördag...jag ska ut och byta handdukar...i bilen....  

 

 

Snart åtta år!!

 

Lite grillfix innan gästerna anländer - jag och Ulf

 

Monica, mormor, farfar, farmor, morfar, Anders (å Ulf i bakgrunden)

 

Anders, Lotta, Pelle o Monica

 

Kristin, Stella och Elin

 

Stella, Elin o Lukas

 

David, Simon och Anton 

 

Paketöppning

 

Stella hugger in på goda tårtan

 

Mormor Gunilla tillika tårtbakerska

 

Morfar Kenneth

 

Ord överflödiga

 

En ros från Torset...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Av Sofia - Lördag 13 april 22:23

Upp i ottan och for till Skillingaryd. Stella hade då redan åkt, till Brinell för att göra högskoleprovet. All lycka älskade unge. Distriktsstämma med Centerpartiet på Skillingehus och tacksam att jag fick åka med Ann-Cathrin och Leif Gunnar. Vi ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards