Alla inlägg den 24 augusti 2012

Av Sofia - 24 augusti 2012 20:02

Rubriken skriver man på Facebook när man vill ligga på plus. Min man, född, 1969 fyller år idag på självaste Bartolomeusdagen. Tack o lov har han inte namnsdag...förlåt alla ni som mot förmodan heter just Bartolomeus. Ni kan inte rå för det - skyll på era föräldrar!! Vi överraskade honom med sång och paket idag när han kom från nattskiftet kl. 06.30 Stod i dörren och började med "Happy Birthday.." för det är den engelska varianten som gäller som Stella får välja. Jag hade köpte - enligt önskemål - ett nytt läderbälte som visade sig vara alldeles för stort. Kunde inte utläsa vad han tyckte om just detta faktum... Annars blir det nog inte så värst mycket firande idag. Fotbollsträning och bandyträning följer varandra så fint fram på kvällskvisten...men det är väl som med Stella..vi får fira lite när det passar!!!


Idag har jag befunnit mig ekonom-möte. Stor diskussion om vårt stora projekt - byte av ekonomisystem. Fyra st höglandskommuner byter vid årsskiftet och det är mycket arbete som kvarstår. Tiden är knapp - det brinner i knutarna! Vi kommer att få nya kodsträngar bl.a konto och en stor del av arbetet att informera de som kommer nyttja systemet. Det är ju numera så att många f.d administratörer är bortplockade så är du snickare, målare, elektriker inom kommunen ska du kontera dina egna elektroniska fakturor. Rätt eller fel! De gör ett fantastiskt jobb men otillräcklig information och dessutom för sällan gör att många onödiga rättelser måste göras. Vad är skillnaden på förbrukningsinventarier och förbrukningsmaterial? Jag vet ju vem som får rätta när fel uppstår.   


Så en bra information och "tala till bönder på bönders vis" har jag skrivit idag. Själv skulle jag inte kunna sätta upp en mellanvägg eller fixa ett eluttag. Vi är bra på vissa saker och jag kan ibland ifrågasätta varför fakturahanteringen är utlagd på "bred" nivå. 


Ha en go kväll!! Tänkte jag skulle ta en sväng me dammsugarn...... Hm....kul!!


Nedan - teckningar till födelsedagsbarnet!!!!


     

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards