Alla inlägg den 31 augusti 2012

Av Sofia - 31 augusti 2012 18:39

Det ni! Inte var dag man släpar hem det. Å den var synnerligen lättplockad - den liksom hoppade in i famnen...hela kassen... Tack finaste Karin och Claes i Bodafors för en synnerligen generös kväll. God mat med f.d jobbarkompisar från RH-Stolen. Å Susanne och Kicki - ni är så härliga!!! Dessutom fick vi som var där c a 3 kg svamp med oss hem. Mannen i huset var på svampturné medan vi andra satt o gottade oss med rödbetor + chevre, kycklingspett, parmaskinka, goda ostar, petit choux bakelser och en MASSA annat gott + rödvin. Som alltid känns det lite som om man jobbade kvar på "bruket"....men jag gör ju inte det. Å jag skriver inte längre tyvärr. Nu är jag rätt kvinna på rätt plats. Å med dagens lönesamtal i färskt minne känns det inte ett dugg jobbigt att varken tvätta, dammsuga eller städa toaletten i huset. Såna här stunder får man tänka tillbaka på när timmen blir sen på jobbet, när man reder ut det där sista som nästan ger blodsmak i munnen, när ögonen går i kors.... Shit - det lönar sig att kämpa på och ta tag i saker och ting!! 


Melissa Horn sjunger och spelar i vardagsrummet och Stella är åter på plats. Kan det bli bättre? Knappast. Huset blir rent och fint. Fredagskänsla!! Å nu efter detta blogginlägg ska jag själv spela nån härlig Melissalåt med gitarren och sedan...... Just det, jag har 3 kg svamp att rensa eller rättare sagt skölja!!! Det blir pasta med kantareller idag - för de som gillar svamp. Bacon till de som inte föredrar skogens gula guld. Ulf är på AW så han får jag väl helt enkelt säga "gomorron" till i mon.


Ha en underbar kväll!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards