Alla inlägg den 13 september 2012

Av Sofia - 13 september 2012 20:26

Det finns mycket skräp på TV. Tror nog alla håller med mig om det. Men det finns guldkort ute i mediabruset där förnedring tydligen är viktigare än substans. Maglagningsprogram - I love it! Mästerkocken är jag galet förtjust i. Alltid lika lika fascinerad över deltagarna försök att tillfredsställa de tre som dömer - den onde, den store och den vackre... Halv åtta hos mig har alltid varit en klar favorit men faktum är att det nästan börjar bli lite uttjatat nu. De alltid rafflande kommentarerna var i varje fall ikväll bara töntiga.. Det startade en ny tävling ikväll. Kockarnas kamp. Härligt. Nu är det minsann ombytta roller. Det är stjärnkockar som tävlar mot varandra och skapar menyer och vispar maräng... Verkligen underhållande och dessutom lärorikt! 


Annars har dagen inneburit både ris och ros. Kan säga såhär - jag är innerligt tacksam över att jag inte jobbar heltid med inkasso-ärenden. Jag gillar INTE att sitta och känna mig som en elaking när hyresgästen framställer sig som ett offer. Det finns såklart alltid en anledning att man har fått en betalningspåminnelse. Det kan vara ett misstag (missat att betala in hyran), det kan beror på ditten och datten... Jamen ring då - ta en kontakt! Allt blir så mycket lättare - särskilt när man har ett inkasso-företag i hasorna. Av erfarenhet vet jag att de blir negativa av en passiv inställning.


En underbar promenad runt Träslända i septembersol gav mig en massa energi trots att stegen även tog dito. Kvällen fick avslutas med hemkörd pizza. Lata och bekväma men det förgyller minsann en vardag då och då. Nu var det längesen och då smakar det extra gott!!


Gokväll!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards