Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av Sofia - 3 oktober 2012 10:09

Under hela min uppväxt fram till nu har jag varit intresserad av samhällsfrågor och politik. Färgerna och partier har skiftat i takt med livserfarenheter och "livsöde" men jag kan fortfarande inte med säkerhet säga....känner mig stundom rätt vilsen bland färgerna.   Brukar säga att "mitt hjärta är rött", "gräset och skogen är grön" och "havet och himlen är blå". Å den blandningen kan ju tyckas lite märklig....trots att man bor i Nässjö. Styret här går ju åt det grönröda.


Den lärare jag hade i samhällskunskap lärde oss ett par kloka saker. Läs allt kritiskt! Gå inte på allt som står skrivet. Läs och bilda er en egen uppfattning! Ställ er frågan - kan detta stämma? Frågor som blir än viktigare och man borde anamma i ett samhälle där blinkande reklamskyltar lusar ned varenda webbsida.. Jag hör ju själv hur det låter hemma. Mascaran på bilden förlänger FAKTISKT fransarna, mamma!


Å nu handlar detta inte bara om sminkreklam. Man ska vara kritisk till allt som skrivs. Finns det fakta bakom? Vad är rätt och vad är rimligt! Kanske man kan se saker från ett annat håll. Inte ens tidningar klarar idag av att skriva en artikel objektivt utan att nämna någon tidning vid namn...  Bandyhallen kostar 100 mille... Jag VET att den inte gör det men står det skrivet i ett forum som t.ex Facebook så tror ju personer, som redan är negativt inställda till hallen, detta.


Man får tycka som man vill vilket är en himla tur men man ska gå varsamt fram med sanningen även om man slåss för något. Jag känner att jag mer och mer vill engagera mig politiskt men så är det ju det där med färgen. Kanske man borde bestämma sig för ett parti? ;) Att sitta med i föräldrarråd på barnens skola är otorligt lärorikt och tar inte så himla mycket tid i anspråk. Man kan påverka mer än man tror. Kanske är det dax att gå vidare nu...från föräldarråd och tycka på bloggen till..."på riktigt"... 


Ha en bra dag! Ja, jag är på benen och börjar se ljuset i tunneln. Tänk att en vanlig förkylning (man inte tar hand om i början) kan bli så seg.....


Fridens!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards