Alla inlägg den 31 oktober 2012

Av Sofia - 31 oktober 2012 19:11

Det känns som utbudet av smink, masker och skräckgrejor i Halloween-tid har ökat i år.... Eller är det bara att mina egna barn verkligen har lagt ner möda på eländet. Jag vill helst slippa allt vad spök-temat heter men man kan ju vända på det... Barnen sysselsätter sig verkligen med jippot, lägger ned sin själ i att se så hemska ut som möjligt. Å de lyckas bra kan jag ju meddela. För en annan skulle det inte behövas så mycket attiraljer - men det går åt mycket färg till barnen för att få rätt känsla. Johanna har sminkat stora delar av grannskapet i kväll och resultatet är slående...bra... Hennes röda akrylfärg är tydligen snart slut och vår tandkräm oxå för den delen...just den kombon är tydligen effektfull.... Bilderna talar sitt tydliga språk!


Min lediga dag har varit skön. Började den med att "sova ut".... Inte så dumt sådär på en onsdag. Sedan vidare färd mot badhuset i Sävsjö. Jag gillar verkligen denna simhall. Varmt i luften och varmt i vattnet, nästan (knappt jag vågar skriva det) för varmt när man simmar och simmar och simmar. Lite häftigt att faktiskt bli svett i vattnet. Man är rätt slut när man spenderat några timmar därinne inkl. påklädning.. Träffade en gammal klasskompis i badhuset (kul o se dig Magnus + dina barn). Har inte sett honom på flera flera år men vi är vänner på fejjan ;)  Därefter smakade middagen hos mor och far i Torset fantastiskt gott. Härligt att vara så attans hungrig innan man sätter sig till bords. Tack mamma och pappa!!!


Å nu återstår bara att kalla in skräckbarnen som förmodligen har sk(r)ämt ut sig i grannskapet. Stella med kompisar sitter just nu och delar upp "fått" godis och det kan inte vara många som ville att de skulle busa med tanke på skörden.


Ha en fin kväll!!!


 

Stellahäxan!!!

 

Elin och David (om ni inte ser det)

 

Sminkösen Johanna

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards