Direktlänk till inlägg 14 november 2012

Baconlindad prinskorv...

Av Sofia - 14 november 2012 20:17

Snart är det jul.... Oj vad fort det går. Har ju skrivit om det förut - julsakerna gjorde entré i affärerna för länge sedan och redan då började paniken komma krypande... Lite överdrivet men ändå... Å när stakarna och stjärnorna snart ska upp så fattas väl både lampor o annat - bara för att jag inte planerar bättre..

Har många gånger de senaste åren grunnat på att faktiskt åka bort över julen. Dra till nåt varmt ställe och strunta i allt. Aldrig förr har den känslan varit så stark o berättigad som i år - liksom fly lite... Ändå är jag inte "duktig" o har nåt släktkalas på varken julafton eller juldagen. Vi brukar ju åka bort och blir bjudna o bortskämda. Å förresten kan vi inte åka i väg - sjunger ju på julafton med mor i N:a Sandsjö kyrka! Å visst vill jag vara med nära o kära på julen...

Men jag blir synnerligen irriterad över hur piffig man borde va inför julens stök. ICA's tidning Buffé kom med posten idag. Inte nog för att det låg en fylld kalkon på fatet på omslaget (har aldrig gjort det - kanske inte är så svårt) men bredvid pippin låg det prinskorvar. Inget konstigt det heller MEN de var BACONLINDADE... Suck! Vem har tiiiiiid att sno runt en baconsleta runt korven? Inte jag i varje fall... Iofs har jag inte tid att göra egen pepparkaksdeg o kavla i timmar heller. Sen finns det ju nåt som heter prioritera oxå... Å då går jag gärna en runda istället i låter Mor Anna baka i stället (å min egen mor o svärmor). Å bacon runt korven går "fett" bort - det är nog av fett ändå i juliga o rofyllda tider...

Go kväll

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards