Direktlänk till inlägg 22 november 2012

Willys

Av Sofia - 22 november 2012 20:28

Finally! Äntligen! Vit flagg! Kriget är över! Jag kapitulerar. Willys vinner över Kvantum! Å det är ju NYA Willys jag pratar om.  När det "gamla" fortfarande fanns drog min vilja och även bilen åt Kvantum. Finare butik, mer inspiriation, sortimentet var större. Skulle man ha de där andra grejerna...paket till barnkalas fick man allt-i-ett på Kvantum. Nackdelen var ju priset. Allt var säkert inte dyrare på Kvantum (även om min käre hälft var övertygad om det). Men jag måste ju medge att vår familj i varje fall tjänade åtskilliga hundralappar på 4--5 matkassar när veckohandlingen skedde.


Det är stooooooort när Nässjö får en helt ny butik. H&M var ju en trevlig nyöppning tidigt i våras och den etableringen måste ju omnämnas som superlyckad. Kanonbutik om ni frågar mig! Igår var jag ute och gick en sväng på kvällen. Det VALLFÄRDADES till Willys öppnande och premiär igår. Helt enormt mycket folk i området runtom. Å bilköer långt upp på Sörängsvägen. Å man såg ju tidningseportaget idag. Mycket folk! Jag undvek dock butiken igår. Trängsel och köer är inget som tilltalar... Fattar fortfarande inte varför jag besökte butiken idag men så var fallet. 


När jag hämtat Stella och hennes kompis Danni på dansträning gjorde vi oss besväret och åkte dit. Förutom rondell-fattar-inte-hur-de-tänkte-infarten parkerade vi för att lite-handla i nya fina butiken. Jättefin! Välkomnande entré. Stora snurre-dörrar, ljust, fint och fräscht. Plocksallad-avdelning, färskt bröd, sallad och grönt i mängder... Kändes nästan lite overkligt...som om man är i en annan stad....lite som att gå i Jönköping eller Visby..på Maxi (ha, ha). Å Willys nu har faktiskt ett mycket strörre sortiment. Inte för att jag undersökte butikens samtliga kvadratmeter idag...ville hem och såg köerna... Jisses vad människor. Det tog lång tid att komma därifrån men jag är JÄTTENÖJD med det NYA Willys!!! Å skanning ska det oxå bli - yes!!! Lycka till ny för 17!!! Jag hoppas att ni håller de låga priserna?! ;) Nu försvann nästan mitt behov att få komma till ICA. Å jag skiter nog i att gå till Kvantum för att få "gåvan" - en risgrötskorv för 0 kr. ICAs rabattkupongssystem har ju länge varit fantastiskt - köp två och du får hela 40 öre i rabatt....


Ha en fin kväll!!!


 

Det syns lång väg att vi fått ny butik på Almenäsområdet!!


 

Två glada töser som fått en godisglass!! Stella och Danni!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 17 mars 18:55

Igår kväll blev det inget Anne på Grönkulla, den underbara serie som vi följer på Netflix. Det var NHL-hockey och Jonas son Erik spelade med sitt Pittsburgh mot New York Rangers. Jag virkade mig in i andra perioden men gick och la mig kl halv tio. Or...

Av Sofia - Lördag 16 mars 17:43

En blank lördag, en ledig lördag. Vad gör vi helst då? Packar ryggsäcken med fika och ger oss ut. Vi var sugna på att gå runt Spexhultasjön och trots lite vanskligt väder gav vi oss iväg. Lite duggregn men ingen fara. Första kaffepausen tog vi efter ...

Av Sofia - Fredag 15 mars 19:19

Tiden går. Å tiden går fort. Alldeles för fort. 15 mars och nu vill man börja sakta ned kalendern. Men det var nyss fredag och nu är det fredag igen. En mastig vecka är till ända men den har varit otroligt bra. Resultatdialoger med Kultur- och Fritid...

Av Sofia - Onsdag 13 mars 19:46

Vaknade till ett vitt snötäcke. Bakslag faktum. Men det vita försvann tack och lov fort och innan jag tog bilen insöp jag vårluft. Det var mjukt ute. Helt underbart. Som jag har längtat efter denna våren. Det blir värre och värre för varje år. Vinter...

Av Sofia - Tisdag 12 mars 17:45

Idag har vi haft omvärldsdag. Många var vi vilket är kul. Samtliga ledamöter i kommunfullmäktige, nämndledamöter, VD för kommunala bolag, förvaltningschefer och avdelningschefer etc var inbjudna och vi samlades i Pigalle. Omvärldsdagen innebär my...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards