Direktlänk till inlägg 12 december 2012

God Jul & Gott Nytt År!!!

Av Sofia - 12 december 2012 19:21

Varje år sedan jag flyttade hemifrån har jag skickat vykort till nära och kära. Sedan Johanna föddes 1996 har vi skickat kort på barnen. Bra kund till Posten med andra ord.... I nästan 10 år har motivet varit detsamma. Barnen i sanddyna på Skrea Strand (förra året på en rauk på Gotland). Det har alltid känts roligt och mottagarna har oxå uppskattat detta. Själv tycker jag det är jättekul att få en julhälsning från släkt, vänner och bekanta. De senaste åren har månaden december en tendens att springa iväg snabbare och julkortssysslan blir mer och mer som en punkt att "check" på listan.... 


Hade faktiskt bestämt mig för att strunta i julkortsskickandet i år. Inte för att det tar så väldans många timmar att fixa till men som sagt. December månad går fort och eftersom fortfarande inte EN enda julklapp är inköpt - det känns som tiden bör gå till nåt annat än att skriva adresser och kuvertera...


Igår satt jag i soffan, gick in på Postens egen fina websida "Riktiga julkort". Använda denna utmärkta funktion/tjänst i somras. Man väljer ett egenhändigt taget motiv - skriver en personlig hälsning och låter sedan Posten göra jobbet. Jo..jag glömde - man betalar ju oxå före detta momentet. Valde ett motiv på alla barnen (där samtliga ser hyfsat glada ut - he, he - bara det är ju ett sjå....). Sedan började jag skriva in adresserna. Å så den oxå, å den måste ju ha ett kort, å den, å den. Jag var väl uppe i ca 30-35 st och skulle färdigställa alltihopa. Tog cirka en timme. Då fick jag upp ett litet meddelande "Postens databas kan inte färdigställa din beställning"... Superarg är bara förnamnet. 


Så kära vänner, släkt och andra goa människor! Det BLIR inget julkort från Renstigen 11 i år. Nu skiter jag i det. Posten missar sina slantar och JAG sparar dito! Från oss alla till er alla EN RIKTIGT GOD JUL!!!!! Nedan är vårt första fotojulkort på Johanna 1996. Ett från 1997 och så ett som var tänkt som årets....

 

  


Johanna Julkort 1996

 

  

Johanna - julkort 1997

 

  

I Visby stad - Elin, David, Stella o Johanna!   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards