Direktlänk till inlägg 15 december 2012

Julklappsrace

Av Sofia - 15 december 2012 18:19

Den ENDA dagen som fanns "över" att inhandla julklappar med någon reda var idag. Å när man vaknar.... Varenda fönsterruta är igensnöad och utanför viner vinden a' la klass 2 varning. Drivvis med snö och att åka in till Jönköping som var tanken måste väl betraktas som ett mycket våghalsigt beslut. Så det gjorde vi inte. Vi gynnade Nässjö stad från början till slut. Å faktum är att det gick bra. Nu är (nästan) allt inhandlat och det är så skönt så skönt. Å vi köpte bra grejer till barnen - jag lider verkligen av känslan att förstöra pengar på onödiga saker, att köpa bara för den sakens skull. Jag tror de blir nöjda - alla - från liten till stor. 


Dagens shoppingräd blev möjlig just för att vi helt enkelt avbokade kvällens bjudning. Tror aldrig någonsin jag har gjort nåt sånt för att jag helt enkelt inte orkar ha folk hemma. Ibland blir det bara för mkt och det är skönt när de som skulle komma verkligen förstår det. Det är verkliga vänner! Vi finns kvar och de oxå och det kommer ju faktiskt ett nytt år och mer tid...


Igår var jag på jobbets julfest. Vi startade kl. 14.00 på Stinens Arena och där skulle vi vara utrustade med varma kläder, skrillor och hjälm. Det var iofs valfritt - kanske en tredjedel som var på isen. Straffskytte var en av grenarna och jag drog väl inte hem några större poäng till mitt lag.... Det var bara två "girls" som hade skridskor på och det får väl betraktas som extrabonus i varje fall (att vi vågade). Jag var definitivt ensam om att ha vita skridskor med taggar.... Några snygga piruetter kunde jag väl inte heller vara katig över men jag höll mig i varje fall på benen. Bra bara det! 


Sen ned på Vipan och fortsätta med lekar, mat och dryck. Julmat från Almenäs MUMS!!!!!!!!! och det blev nån bugg innan jag fick skjuts hem av en hygglig jobbarkompis respektive. En finfin julklapp fick vi oxå med oss hem. En uppskattningsgåva och DEN lägger jag tillsvidare under granen...


Ha en fin kväll!! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards