Alla inlägg den 2 januari 2013

Av Sofia - 2 januari 2013 20:52

Fantastiskt mycket bra musik har de gjort! ABBA - ett fenomen i musikvärlden. Säg den tjej (född på 70 och 80-talet) som INTE har stått med låtsasmic av hopprep eller hårborste och verkligen varit Agneta. För av någon anledning ville man ju vara henne. När jag ikväll har sett dokumentären om ABBA tycker jag faktiskt Frida var snyggare på den tiden. Har inte hört bakgrunden till den framgångssagan, hur Benny mötte Björn och vad de pysslade med innan. Jo, Hepstars så klart - känner man ju till - men det är nog mer för att Svenne Hedlund bor i Sävsjö och sjunger i samma kör som mamma ;)


En enorm musikskatt har de gett oss - med sina melodier, arr, sound och stil. Det är häftigt att de, som de sa i reportaget, är lika stora idag - 40 år efter genombrottet. Vi spelar ALLTID "Happy New Year" vid 12-slaget på nyår men i år missades denna lilla detalj.....saknar...


Å så är första jobbdagen avklarad. Inte var vi många i vår korridor idag. Det var desto hetare på telefonen så det var ju tur att man var där. Eftersom inte alla är på plats blir vissa projekt lite "lägga åt sidan" - känn min frustration mellan raderna. Men om några dar så är det business as usual och full speta som gäller. Förmodligen väntar lite ketchup-effekt.


Nu ska jag bänka mig framför Melissa Horn på Cirkus. Tittade på fel dag och MISSADE henne igår när det gick på TV. Tur att det finns SVT-play. Här snackar vi oxå musikskatt - en stooooor sådan!!! Lyssna henne och njut!!! Om jag nu INTE hade varit Sofia skulle jag velat vara henne ;))


Ha en fortsatt fin kväll!!


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards