Alla inlägg den 6 januari 2013

Av Sofia - 6 januari 2013 14:42

Gårdagens bandyfest var jättetrevlig! Glada och mycket goa människor och det som bl.a förenar oss är BANDY. Bandyspelande barn och ungdomar, ungdomarna var dock inte med igår - bara vuxna. God mat och vi befann oss i en lokal som jag ALDRIG har satt min fot i. Å det är ju inte så konstigt med tanke på att jag aldrig, förutom några turer för länge länge länge sen, varken har kört eller åkt med på en MC. En klubblokal för motorcyklister - finns ju en hel del såna klubbar i stan. Även om man hör ordet "MC-klubb" som kanske får tanken att glida iväg åt ett annat håll så kan jag garantera att de vi har i stan är fredliga - i vilket fall de jag känner till.


Nackdelen var väl kanske att det var något kallt i lokalen. Å andra sidan rådde vi bot på detta på ett mycket bra sätt. Spotify i högtalarna och discoblink och ett perfekt dansgolv MED stång....?? Å nu menar jag inte midsommarstång... Men som nån sa - det är naturligtvis för att stötta taket...nån typ av bärande balk..... Ja, kul hade vi i alla fall. Det blev inte alltför sent efter som maken och vår son skulle upp tidigt och ja, JUST DET - bandymatch i Tranås. De är nyss hemkomna och det blev seger med 9-3 - härligt!!!!


Tack Annsofie, Peter, Sara och Mats för en SUPERKVÄLL!!!


Idag händer inte så mkt. Jag steker pannkakor i nya stekpannor - en riktigt fröjd! Helt plana i botten så pankisarna gräddas jämnt och inte mer i ett hörn. Av någon anledning är stekpannor en färskvara eller möjligen hanteras de hårt i vår familj. Efter ett tag ser de mer ut som wok-pannor.


I morgon jobb! Laddar resten av eftermiddagen för att få lite extra energi. Gäller att de äldre flickorna börja vända tillbaka dygnet på rätt håll. På tisdag är det dax igen - skolstart - vårtermin 2013.


Ha en fortsatt fin söndag


 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards