Direktlänk till inlägg 14 januari 2013

Tårar, tusendelar, tävling och lite Jerring...

Av Sofia - 14 januari 2013 20:33

Jag har väldigt lätt för att fälla tårar... Kanske är jag blödig eller känslig eller så har jag helt enkelt väldigt lätt för att visa känslor. Jag skulle inte vara bra på Poker.. Anledningen till det våta kan ju vara både glädje och sorg (egen) och andras - empati. Sen har vi ju filmer....de som inte slutar lyckligt...filmer som slutar lyckligt....låtar som är sorgliga och där jag känner igen mig i mina egna erfarenheter.... Med tanke på hur mycket musik jag lyssnar på...blir det blött...ofta...


Sedan finns det andra saker som gör att ögonen fylls med tårar - bara sådär. En kväll som denna! Idrottsgalan. Det räcker med att se Anna Lindberg göra en dubbel (jag-vet-inte-vad-det-kallas-simhopp), se Foppa Forsberg komma in på scenen i kostym å hela publiken reser sig...se Niklas Lidström, Carro Klüft, Anja Pärson, Christian Olsson m.fl vandra in på scenen och sedan börjar The Script spela "Hall of Fame"... För att inte prata om Jerring-priset. Zlatans mål är ju så obeskrivligt och OVERKLIGT vackert så det gör ont....   I skrivande stund håller jag nog ändå på Lisa Nordén. Nio tusendelar (9!!!!) från OS-guld i Triathlon i London. En fantastisk prestation. En lång simtur, en lång cykeltur och en låååååång löpartur - nästan så man skulle smälta ihop silver/guld.... Otroligt!!! 

  

Å vi människor är ju tävlingsvarelse. Vi tävlar i allt! Bäst jobb, mest? jobb, mest pengar, fräckast bil, trendigaste inredningen, största platt-TV'n, häftigaste semestern, de mest lyckade ungarna....eller? Å jag vill inte på nåt sätt påstå att jag/vi är icke tävlings-människor eller tar avstånd ifrån ovan - många många av oss ingår i ovan tävling. Frågan är vem som får Jerring-priset i denna skara. Förmodligen den som "mått bäst" under själva resan....vägen till resultatet. Inte bara för att...utan för att det känns roligt...och värt det...


Men det ÄR onekligen lite trevligt med vinster, medaljer o guld! Igår t.ex fick NIF's U13 vinst mot Vaggeryd i Stinsen Arena. 15-0 är ju rätt tydliga siffror. Vinst är såklart viktigt och det är ju extra kul om grabbarna även har KUL!!!


Ha en fortsatt fin kväll och lycka till med tävlingarna!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards