Alla inlägg den 15 januari 2013

Av Sofia - 15 januari 2013 21:06

15 januari. Det blev den "olyckornas dag! Dagens första nyhet var att en galen (sjuk?) kvinna snor ett tåg och kör i full fart till ändstationen, krossar stoppbocken och drar in i ett bostadshus... Crazy!!!!! Hon måste ha alldeles för få ekonomiska avstämningar att göra - helt klart - jag skulle aldrig komma på tanken att göra nåt sånt.....


Dessutom är som vanligt Kung Bore på hugget och sprider lite otäck halka och dimma över Sveriges vägar. En bilkrasch på nästan 100 bilar inträffade utanför Helsingborg. Man tror ju inte det är sant! Flera döda och och allvarligt skadade. Snälla människor där ute - håll avståndet - kanske inte räcker när det blir isgata men kör sakta och försiktigt!!! Onödigt, så onödigt... Å det var fler olyckor i landet idag...


Å just nu - i skrivande stund - hör jag ett mycket gripande reportage om en familj som förlorade sin lilla nyfödda dotter i RS-virus. Ett lurigt virus som kan slå grymt hårt mot bebisar där immunförsvaret inte är så utvecklat. Man kan inte FÖRSTÅ för ett ögonblick hur det skulle varit (vara) att förlora ett barn. Kan inte ens tänka klart tanken. Men börja tanken tänkas kan jag faktiskt ångra att jag satte barn till världen...o därför tänks inte tanken. Det är alltid en inneboende ångest att något illa ska hända...dem. Så snälla Kung Bore - lugna ned dig tills våra barn ska ut på vägarna i sina bilar..... Att köra tåg olovandes hoppas jag verkligen att de låter bli!


Ha en fortsatt olycksfri kväll..vecka...månad...år!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards