Direktlänk till inlägg 19 januari 2013

Vackert!!!

Av Sofia - 19 januari 2013 15:05

Försöker förtränga hur kallt det faktiskt är idag (19 minus när vi vaknade) och koncentrerar mig på hur otroligt fint det är. Solen och snön gör träden sagolika och jag försökte få några bilder med kameran. Våra underbara hängbjörkar som jag vanligtvis älskar när de är gröna....de är tjusiga nu oxå.


Efter middagen klädde vi på oss ordentligt och traskade iväg med en termos chokladmjölk till Källarbacken vid Målenplan. T.o.m jag kunde glida på Davids "glidare" - riktigt kul. Å det gör ju onekligen mindre ont i svanskotan med den än med en tunn stjärtlapp av plast. Faktiskt riktigt skönt ute och trots sina "bara" -12 grader så värmer solens strålar lite grann...inte överdrivet mkt men lite, lite...


Å så får jag göra en pudel. Kvinnan som fick igång tåget och kraschade in i ett hus, hon verkar ju varken varit galen eller sjuk. Å jag vill ju verkligen inte beskylla människor för det när jag faktiskt inte vet. Å andra sidan var jag ju inte direkt ensam om att tro på det första alternativet. En olyckshändelse och bristande säkerhetsrutiner... Ledsamt hur som helst..


Den sista bilden hittade jag när jag skulle fota ute idag. Fotot visar en helt vanlig fredagskväll från Renstigen 11. En hårt arbetande kommunalanställd + två glas vin... Hon till vänster vill säga... Säger bara en sak maken min: Hämnden är ljuuuuuuv!!!!


Ha en fortsatt fin lördagskväll


 

Det är så obeskrivligt vackert!!!

   


 

Katten Smilla mår bra i solen på trappen

 

Här går det undan!!!

 

Stella i backen på backen

 

Elin hamnade inte i trädet med pulkan - men jag trodde faktiskt att några andra luar som åkte, skulle göra det....

 

Nice

 

En god mugg choklad... Stella, Kaj, Danni och Ulf

 

Fredagkväll......


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards